Musica Polonica Nova pod szkiełkiem
Wywiad z dyrektorem artystycznym festiwalu, Szymonem Bywalcem, i jego asystentem Pawłem Hendrichem o programie idealnym oraz jego zagrożeniach
Wywiad z dyrektorem artystycznym festiwalu, Szymonem Bywalcem, i jego asystentem Pawłem Hendrichem o programie idealnym oraz jego zagrożeniach
Podczas tegorocznych Dni Muzyki Nowej odbył się koncert, do którego zaproszono Elvina Flamingo (Jarosław Czarnecki) razem z jego żywą instalacją Symbiotyczność […]
Still Be Here to prawdopodobnie najbardziej osobliwe widowisko najsłynniejszej, wirtualnej piosenkarki Hatsune Miku – nietypowy występ łączący tegoroczne festiwale Transmediale […]
Patronem #28 „Glissanda” mógłby być Niklas Luhmann, twórca teorii systemów społecznych. Tym razem zajmujemy się bowiem funkcjonowaniem nowej muzyki oraz […]
Patronem tego numeru „Glissanda” mógłby być Niklas Luhmann, twórca teorii systemów społecznych. Tym razem zajmujemy się bowiem funkcjonowaniem nowej muzyki oraz jej praktykami wykonawczymi. Na przestrzeni ostatnich stu lat wyodrębnił się i wypracował swą własną praktykę, stworzył swą własną scenę.
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) […]
1. Można by uznać – i byłoby to uzasadnione – że tylko Branden Joseph ma prawo pisać teksty po śmierci Tony’ego […]
CALL FOR PAPERS: Glissando #29 Konceptualizm Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) a po akceptacji […]
Fakt, że jest to 45. edycja Poznańskiej Wiosny Muzycznej, a pierwsza odbyła się w 1961 roku, przypomina o przejściowych trudnościach, z jakimi się borykała (np. […]
Inés R. Artola Brzmienia [Tekst z katalogu do wystawy Eduardo Chillida Brzmienia, organizowanej przez Europejską Stolicę Kultury Wrocław 2016 w galerii Awangarda BWA […]