Muzyka w gabinecie luster – o twórczości Bernharda Langa
Z nazwiskiem austriackiego kompozytora Bernharda Langa (1957) wiąże się nieodłącznie skojarzenie z jego oryginalną filozofią muzyczną, której głównym zagadnieniem jest, mówiąc […]
Z nazwiskiem austriackiego kompozytora Bernharda Langa (1957) wiąże się nieodłącznie skojarzenie z jego oryginalną filozofią muzyczną, której głównym zagadnieniem jest, mówiąc […]
Nie mamy już dziś do czynienia z prostą relacją kompozytor-wykonawca, lecz raczej z siatką zależności pomiędzy czynnikami tożsamościowymi, performatywnymi oraz technologicznymi, które składają się na kreatywny potencjał tkwiący w każdej zmianie modelu społecznego sztuki muzycznej, a także jej estetyki i reprezentacji.
Czy tygodniowa seria koncertów z przeważającym udziałem muzyki statycznej, niemal nieruchomej może być atrakcyjną propozycją festiwalową? Przypadek tegorocznej WJ zaskakująco udowadnia, […]
Trzecia odsłona „Projektu P” w warszawskiej Operze Narodowej przyniosła nam kilka rozstrzygających, jak sądzę, odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zamierzenie to […]
19.09, Soho Factory Rzadko zdarza się sposobność usłyszeć taki instrument jak dudy na sali koncertowej i do tego w repertuarze utworów napisanych […]