Cezary Duchnowski – wywiad
Jan Topolski: Dlaczego uprawiasz głównie muzykę elektroakustyczną? Na samym początku zadałem sobie pytanie, czy w ogóle ma sens komponowanie nowej muzyki na […]
Jan Topolski: Dlaczego uprawiasz głównie muzykę elektroakustyczną? Na samym początku zadałem sobie pytanie, czy w ogóle ma sens komponowanie nowej muzyki na […]
EWA SCHREIBER: Myślę, że podstawowym celem tej dyskusji może okazać się uzasadnienie, że podjęliśmy właściwy temat. Mamy rozmawiać o „młodym pokoleniu polskich […]
Oszczędny w ruchach i gestach, skupiony całkowicie na tym, co gra. Wsłuchany w brzmienie swojego klarnetu i klarnetu basowego. Albo saksofonu tenorowego, albo flecików […]
JANEK: Witam szacownego zappologa, zappofana, led zappolina oraz Zappetkę (jak mawiał mój Tata na malutkie… grzaneczki). Zajmiemy się twórcą niepokornym […]
Urodzony w roku 1947, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli średniego pokolenia kompozytorów, absolwent warszawskiej PWSM. W latach siedemdziesiątych uczestnik Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt […]
Maj na polskiej scenie festiwalowej okazał się dialektyczny i skrajnie kontrastowy, niczym marzec, w którym podobno „jak w garncu”. Chciałbym uniknąć tych słów, […]
JAN TOPOLSKI: Przed nami 3 antologie muzyki konkretnej, elektroakustycznej i szmerowo-szumowej, 11 płyt, 137 utworów. Czy w ogóle coś te kompilacje łączy? […]
JANEK TOPOLSKI: Realizując drogą nam od początku wizję pisma polifonicznego i wewnętrznie dialektycznego (jak kto woli, w zależności od preferencji muzycznych czy […]
JAN TOPOLSKI: Za nami trzy spore przeglądy muzyki elektronicznej – Mik.Party odbywało się w różnych miastach we wrześniu (byliśmy w Warszawie, 16-17 […]
Trzy lata temu na „Warszawskiej Jesieni” sędziwe Trio Waltera Verdehra prawykonało ostatni utwór Eugeniusza Knapika – Trio na skrzypce, klarnet i fortepian (2003), […]