Festiwal z kompleksami. Relacja z 9. Musica Electronica Nova
Na ogromnym ekranie, który tego wieczoru zawisł nad sceną, jeszcze nic nie było widać. Do sali weszli muzycy orkiestry i dyrygent, […]
Na ogromnym ekranie, który tego wieczoru zawisł nad sceną, jeszcze nic nie było widać. Do sali weszli muzycy orkiestry i dyrygent, […]
Wioleta Żochowska: Jak było na ostatnim Unsoundzie? Teoniki Rożynek: Zostaliśmy zaproszeni na festiwal i choć jako słabeuszom przydzielono nam godzinę 13.00 […]
Od japońskiego avant-popu, poprzez taneczną bhangrę, tańce rytualne ze Sri Lanki, aż po berlińską scenę elektroniczną. Muzyka różnych stylów i gatunków, […]
Usiądź wygodnie. Włóż zatyczki do uszu. Zamknij oczy. Zrelaksuj się. Za chwilę poczujesz na swojej głowie delikatny dotyk dłoni w lateksowych […]
Debata z udziałem Krzysztofa Stefańskiego, Adama Suprynowicza, Ewy Szczecińskiej i Wiolety Żochowskiej. Moderuje Iza Smelczyńska. IZA SMELCZYŃSKA: Żyjemy w pewnego rodzaju paradoksalnej sytuacji. Muzyka […]
Brzmienie XX-wiecznej klasyki wypełniło jubileuszową edycję festiwalu od dziesięciu lat łączącego muzyczne skrajności – tradycję i awangardę. Szczycący się kreatywnością i otwartością na eksperymenty festiwal, w tym roku zrobił zdecydowany krok w tył, kierując uwagę na największe nazwiska powojennych modernistów. Organizatorzy patrząc w przeszłość i w niej poszukując odpowiedzi na pytania o stan muzyki najnowszej, zderzyli wielkie idee kompozytorskie i umieścili je we współczesnych kontekstach. Ramę programu stanowiły proste dychotomie: metafizyczne – naukowe, sacrum – profanum, stare – nowe.
Flecista, wokalista i muzyczny snajper opowiada o swojej działalności solowej, konfrontacjach z klasykami awangardy i swoistym dzienniku poszukiwań. „Pociąga mnie to, co mogę zrobić poza swoim gustem. Ciężko tworzy się wbrew przyswojonym już rozwiązaniom, powszechnie przyjętej formie i konwencji. (...) Muszę bawić się muzyką.”
Tegoroczne obchody Stulecia awangardy w Polsce są dobrym pretekstem, aby przyjrzeć się historycznemu zjawisku na gruncie współczesnej sceny muzycznej. Jak definiujesz […]
Chłopięcy eskapizm Tegoroczne Dni Muzyki Nowej zaskoczyły na starcie zmianami formuły oraz aranżacji przestrzeni sali suwnicowej w gdańskim Centrum Kultury Żak. […]