Prasówka 15.12.2021
1. Annea Lockwood : Piano Drowning (2021) from Pie I Have Eaten on Vimeo. W ramach #występówgościnnych, zachęcamy do lektury tekstu […]
1. Annea Lockwood : Piano Drowning (2021) from Pie I Have Eaten on Vimeo. W ramach #występówgościnnych, zachęcamy do lektury tekstu […]
Audio Art to wyjątkowy, eksperymentalny festiwal sztuki dźwiękowej o przebogatej tradycji. Choć tegoroczna odsłona imprezy teoretycznie się zakończyła, niemal wszystkie występy […]
W poniższym tekście zbieramy w jednym miejscu rozproszone impresje osób z redakcji z różnych wydarzeń, publikowane w ostatnich miesiącach na naszym profilu facebookowym. Zapraszamy […]
Przemieść szybko w powietrzu nieprzerwanie płonącą świecę, a skutkiem będzie nieregularny pas światła sygnalizujący nieciągłość, a niemal muzyczny dźwięk, towarzyszący pojawieniu się tego […]
Prezentujemy dwa miksy stworzone specjalnie przy okazji naszego numeru #40, stanowiące jego integralną część i uzupełniające różne wątki poruszane w tekstach. Zapraszamy […]
1. Najnowszy odcinek prasy rozpoczynamy niemalże tradycyjnie od #występówgościnnych. Jan Topolski na łamach „Ruchu Muzycznego” przywołuje postać Harry’ego Partcha – […]
O makro- i mikro- politykach reedycji starych nagrań afrykańskich, o dekolonizacji historii muzyki, fetyszyzującej nostalgii i subwersji praktyk kuratorskich rozmawia redakcja „Glissanda”. […]
Panika Kiedy o 8 rano 29.10 samolot wypełniony zamaseczkowanymi ludźmi ruszył na pasie startowym Okęcia – wpadłem w panikę. A co jeśli po […]
1. Rozpoczynamy nasz najnowszy przegląd prasy od wątków związanych z naszym świeżutkim numerem #40 „Kinszasa – Maputo – Nairobi”. Na pierwszy […]
„Glissando” #40 dotyczy dźwięków – ich estetyki, ontologii, polityki, społecznej roli i sprawczości – z niejednolitego terytorium między Kinszasą, Nairobi a Maputo. Kształt […]