CTM 2018 – sny o etiopskim spektralizmie
Od paru paru lat berliński festiwal sztuki nowych mediów i kultury cyfrowej transmediale oraz związany z nim club transmediale/CTM (poświęcony muzyce elektronicznej […]
Od paru paru lat berliński festiwal sztuki nowych mediów i kultury cyfrowej transmediale oraz związany z nim club transmediale/CTM (poświęcony muzyce elektronicznej […]
Flecista, wokalista i muzyczny snajper opowiada o swojej działalności solowej, konfrontacjach z klasykami awangardy i swoistym dzienniku poszukiwań. „Pociąga mnie to, co mogę zrobić poza swoim gustem. Ciężko tworzy się wbrew przyswojonym już rozwiązaniom, powszechnie przyjętej formie i konwencji. (...) Muszę bawić się muzyką.”
Wizualizacja muzyki służy dziś zróżnicowanym celom: od pokrewnego notacji tradycyjnej (utrwalającej i wspomagającej pamięć, będącej podstawą komunikacji i tworzącej tekst), przez analityczny (medium do demonstrowania praw muzycznych czy akustycznych) po edukacyjny i rozrywkowy.
Gdy tylko rozmowa schodzi na dźwięk, momentalnie wypływa temat ropuchy. Czy ją słyszymy? Co myślimy o tym brzmieniu? Czy nie przeszkadza nam jej… ryczenie? Spędziliśmy tu miesiąc cztery lata temu i świetnie znamy soundscape całego gospodarstwa, z kolei gospodarze wiedzą, że zajmujemy się środowiskiem dźwiękowym.
Tak się złożyło, że dawno po krakowskim Sacrum Profanum, a dość niedługo po Dniach Muzyki Nowej w Gdańsku zajęłam się lekturą Rozmów […]
Festiwal to dla mnie moment, kiedy nasze doświadczenie muzyki zaczyna się gwałtownie rozszerzać. Zaczyna mieścić w sobie znacznie więcej. Staje się jednocześnie związane z doznawaniem nowej przestrzeni i miejsca, w którym się znalazłyśmy. Jego odrębnej kultury i tożsamości. Jego zwyczajów i rytuałów.
Tym razem świętujemy 40-lecie ambientu i industrialowy boom w Jugosławii lat 80./90., przybliżamy rozmowy z Olivią Block, Leą Bertuccim i RRRKRTA, a także akustyczno-matematyczny raport ze ślizgania się po lodzie oraz kolejna analiza kasetowego revivalu ostatnich lat.
Festiwale i instytucje Jan Topolski: Rozmawiamy przy okazji Musica Electronica Nova 2017, więc nasuwa się pytanie – po co kompozytorowi […]
I. M.U.ZY.K.A. jest dla wszystkich! Słuszna skądinąd sugestia wydawcy mówi, że książka M.U.ZY.K.A została przewidziana dla czytelników powyżej dziesiątego roku […]
Nigdy dotąd bardziej nie uświadamiałem sobie tego, jak silnie studia kulturowe zrośnięte są z losami afrokaraibskiej diaspory i jak głęboko wyczulone na los wszystkich tych wspólnot i dyskursów, które z konieczności są mniejszościowe, upodrzędnione, marginalizowane, a w związku z tym – w refleksyjny sposób krytyczne.