Muzyka z muzyki
1 Wzrosła świadomość tego, że właściwie wszystko jest remiksem. Nikt już nie wie, czy i kiedy zostają naruszone prawa autorskie, ponieważ […]
1 Wzrosła świadomość tego, że właściwie wszystko jest remiksem. Nikt już nie wie, czy i kiedy zostają naruszone prawa autorskie, ponieważ […]
Centralną kategorią dla muzyki Bartka Kalinki i Dawida Kowalskiego jest noise. Noise zazwyczaj definiuje się w kategoriach negacji lub przekroczenia. Teksty o noise […]
Jan Topolski: Dlaczego zdecydowałeś się studiować w Holandii? Około roku 2004 uświadomiłem sobie, że muszę zdecydować się na jakieś studia. Pracowałem […]
Jan Topolski: Dlaczego uprawiasz głównie muzykę elektroakustyczną? Na samym początku zadałem sobie pytanie, czy w ogóle ma sens komponowanie nowej muzyki na […]
Redakcja „Glissanda” zaproponowała mi, żebym napisał o Brynie Jonesie, występującym jako Muslimgauze. Tematem numeru jest ‚performatywność’, słowo dotąd niezbyt mi znane. […]
Instytucje kulturalne wraz z przynależnymi im budynkami z jednej strony umożliwiają technicznie prezentację nowych i starych dzieł, z drugiej strony – wymuszają na współczesnym […]
Styczeń-luty 2004 Często zdarzają mi się konflikty z organizatorami i technikami w związku ze wszystkimi „komplikacjami”, jakie wywołuje moje ciągłe odmawianie gry na […]
Dla Uli Kropiwiec i Basi Andrunik Wszystko zaczęło się oczywiście od Festiwalu Franka Martina, który zorganizował w roku 1991 pan Jerzy Stankiewicz, […]
Do G#22 dołączona jest płyta – sampler wydawnictwa Requiem Records, w samym numerze, w dziale małe jest piękne – artykuł Łukasza Strzelczyka Odkrywanie archiwum o tejże […]
TOMEK: Nie wiem, czy ideałem pieśni jest ścisła odpowiedniość między wszystkimi aspektami muzyki oraz tekstu, więcej – zastanawiam się, czy […]