Call for papers: Glissando #31
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) […]
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) […]
Co zrobiliby kompozytorzy bez wykonawców? Znakomici muzycy poszukujący technicznej doskonałości i nowych środków wyrazu od zawsze inspirowali twórców muzyki współczesnej. Gdyby […]
Can you imagine that you are sound?1 Przypominają mi się wnętrza muzycznych uczelni. Studenci znikają w swoich salach ćwiczeń. Idziesz pustym […]
Czerwiec 2016. Po wcześniejszym kontrowersyjnym uzasadnieniu dymisji dyrektora artystycznego Filipa Berkowicza stężała atmosfera wokół Sacrum Profanum nieco się zmienia, a z komunikatów […]
Cztery miasta, cztery koncerty, prelekcja, eksperymenty. Wyczekiwaną premierę „Glissando” #29 zapowiada cykl koncertów jednego ze współczesnych twórców utworów konceptualnych, Josepha […]
Soundwork to poniekąd idealny tytuł spektaklu, w którym jeden z najpopularniejszych kompozytorów młodego pokolenia, Wojtek Blecharz, dzieli się z widzami i słuchaczami swoją pasją […]
Mija prawie dwadzieścia lat od wydania książki Johna Bokiny Opera and Politics. Ważnej nie tylko ze względu na temat, lecz […]
Warszawska Jesień za Tadeusza Wieleckiego (a więc jedyna, którą znam z doświadczenia) zawsze miała nurt przewodni, ale zazwyczaj, choć widoczny i słyszalny, […]
Every picture has its shadows And it has some source of light Blindness blindness and sight The perils of benefactors […]
13 października 1966 w nowojorskim Armory rozpoczął się cykl wydarzeń 9 Evenings: Theatre And Engineering. Mający na celu eksperymentalną współprace pomiędzy […]