Sanatorium Dźwięku – warsztaty z krytyki sound artu vol. 2
Poniższy tekst to swoisty kolaż, złożony z czterech indywidualnych wypowiedzi uczestników drugiej edycji warsztatów krytyki sound artu – znanych już z poprzedniej […]
Poniższy tekst to swoisty kolaż, złożony z czterech indywidualnych wypowiedzi uczestników drugiej edycji warsztatów krytyki sound artu – znanych już z poprzedniej […]
Kobiecy embodiment Festiwale takie jak berliński Heroines of Sound są przez wielu traktowane z przymrużeniem oka – jako adresowane rzekomo wyłącznie […]
Czyny i rezonanse Wielość definicji i interpretacji towarzyszy próbom zakreślenia zarówno gatunkowych, jak i historycznych ram sound artu. Dowodów mieliśmy sporo: czy to […]
Read in Polish: here! In June 2016, Julia Eckhardt (musician, curator and founding member of Q-O2 in Brussels) together with […]
W czerwcu 2016 roku Julia Eckhardt oraz Leen De Graeve przeprowadziły pozaakademickie badania jakościowe dotyczące roli, jaką płeć biologiczna i kulturowa odgrywa w twórczości i karierze muzyczek/ków, artystek/ów dźwiękowych i kompozytorek/ów. 155 artystek i artystów 35 różnych narodowości, odmiennych płci, orientacji seksualnych, w różnym wieku i z różnych środowisk, odpowiedziało na pytania dotyczące roli płci w ich wizerunku, poziomie uznania ze strony publiczności, wyborze artystycznych wzorców, procesie twórczym, cechach charakterystycznych ich muzyki, mechanizmach współpracy i konkurencji, relacjach władzy i uprzedzeniach funkcjonujących w branży.
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]