glissando archiwum wpisów
Z niepamiętnika neomodernistycznego postmodernisty. Brand New Music 2014
Brand New Music, Katowice 2-5 grudnia 2014. Katowice, roku (bez)Pańskiego 2014. To nie czas jest dla Proroków. To nie miejsce […]
Musi być głośno i musi świecić. Ewa Justka – wywiad
Właśnie rozpoczęła rezydencję The Sense of Touch w Galerii Školská 28 w Pradze, gdzie zajmie się projektami eksplorującymi relacje pomiędzy zmysłami a technologią. […]
W poszukiwaniu utraconego ładu. Pokolenie Stalowej Woli
„Sytuacja w muzyce współczesnej jest krytyczna. Poszarpane zgłoski, wymięte fonemy, wytarta syntagmatyka szczątkowych deskryptów – wszystko to sprowadza przekaz tekstowy do […]
Kompozytor w pejzażu dźwiękowym #1 / Krzysztof Knittel – wywiad
Krzysztof Marciniak: Od kiedy nurtują pana pytania, które rozwinął pan w książce Między rzeczywistością a kreacją? Krzysztof Knittel: Moje pierwsze studia (reżyserii […]
Glissando #25 – Manifesty
Manifest, emblematyczna forma wypowiedzi kultury nowoczesnej, związana jest z dźwiękiem oraz muzyką na szereg różnych sposobów. Nowy, liczący 160 stron, numer […]
Kolęda na plaży
Poniższy tekst został opublikowany po raz pierwszy w cyklu Dziennik ucha w kwartalniku „Res Publica Nowa” nr 9 (1993), a obecnie przedrukowany w zbiorze felietonów autora pt. Dziennik […]
Jesień w Styrii
Dla wszystkich tych, dla których upływ czasu znaczą mijające sezony artystyczne, festiwale są niczym święta porządkujące kalendarz koncertowy. Często swoją […]
Muzyka prywatna
Musica Privata, Łódź, 17-18.10.2014 Dwudniowy festiwal Musica Privata, który już po raz trzeci zaistniał na łódzkiej scenie, to pozycja obowiązkowa dla […]
Fenomen event scores
„…uświadomiłem sobie, że utwór chce być czymś, czego stawaniu się nie chciałem przeszkadzać. a wtedy musiałem podążać tam, gdzie podążał utwór. dlatego zmieniłem […]