Głosy i instytucje. Wokół koncertu „Artefakty głosu” w Kijowie
Do Filharmonii Narodowej Ukrainy docieram minimalnie spóźniony. Prowadzony szybko przez korytarze filharmonii, do sali im. Łysenki wchodzę chyłkiem w trakcie wprowadzenia […]
Do Filharmonii Narodowej Ukrainy docieram minimalnie spóźniony. Prowadzony szybko przez korytarze filharmonii, do sali im. Łysenki wchodzę chyłkiem w trakcie wprowadzenia […]
Mówiąc inaczej, za niniejszym numerem stoi idea przepisania historii muzycznych poszukiwań i eksperymentów ostatnich 75 lat z perspektywy muzyki pop i prowadzonych z nią dialogów. Skoro „Glissando” weszło już na grunt sound studies, to dlaczego nie wejść z własną perspektywą również na teren popular music studies?
I Pierwszego dnia (piątek, 24.05) w podziemiach instytucji wernisaż wystawy Jenny Gräf Sheppard Uwalnianie głośników. Przestrzeń dolnej galerii TRAFO wypełniły ceramiczne […]
Las exhibiciones que acompañan al festival CTM suelen tener opiniones dispares. Fue creado como un joven festival emparentado con el […]
Oś programowa wydawała mi się w miarę spójna z założeniami, chociaż w przypadku niektórych koncertów widać było przechylenie na jedną ze stron zamiast syntezę folku i awangardy. Jak zaobserwowaliśmy, te odchylenia nie były tak wyraźnie oznaczone w programie, jak można by było oczekiwać, co powodowało pewne napięcia wśród publiczności… Zastanawiałam się, jaka jest w zasadzie grupa odbiorców festiwalu.
W rzeczywistości zestawione poniżej wystawy można było na raz obejrzeć tylko przez parę dni, a ja sam nie przeszedłem tej trasy za jednym zamachem. Jest to więc spacer hipotetyczny, który jednak mógłby się wydarzyć.
Gilroy nawiązuje do współczesnych dyskursów postkolonialnych, pokazując Imperium jako siłę kolonialną, sukcesywnie rugującą zwyczaje rozmaitych społeczności zamieszkujących galaktykę.
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Swego czasu intensywnie zajmowałem się twórczością Petera Greenawaya – do dziś fascynują mnie jego transmedialne eksperymenty i poszukiwania estetyki nowego post-filmowego […]
Control Room to inicjatywa kameralna i niespieszna, nastawiona na odbiór w trybie „slow listening”. Zeszłoroczna, dwudniowa edycja odbywała się w sali głównej Ratusza Staromiejskiego i łączyła koncerty z wykładami. Tym razem centralny punkt programu stanowił jednodniowy koncertowy mini-maraton, który obejmował trzy projekty o radykalnie odmiennym podejściu do muzycznego czasu.