Fábrica Comunitaria – notas sobre la exhibición „Constelaciones de la audio-máquina en México”
Las exhibiciones que acompañan al festival CTM suelen tener opiniones dispares. Fue creado como un joven festival emparentado con el […]
Las exhibiciones que acompañan al festival CTM suelen tener opiniones dispares. Fue creado como un joven festival emparentado con el […]
Oś programowa wydawała mi się w miarę spójna z założeniami, chociaż w przypadku niektórych koncertów widać było przechylenie na jedną ze stron zamiast syntezę folku i awangardy. Jak zaobserwowaliśmy, te odchylenia nie były tak wyraźnie oznaczone w programie, jak można by było oczekiwać, co powodowało pewne napięcia wśród publiczności… Zastanawiałam się, jaka jest w zasadzie grupa odbiorców festiwalu.
W rzeczywistości zestawione poniżej wystawy można było na raz obejrzeć tylko przez parę dni, a ja sam nie przeszedłem tej trasy za jednym zamachem. Jest to więc spacer hipotetyczny, który jednak mógłby się wydarzyć.
Gilroy nawiązuje do współczesnych dyskursów postkolonialnych, pokazując Imperium jako siłę kolonialną, sukcesywnie rugującą zwyczaje rozmaitych społeczności zamieszkujących galaktykę.
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Swego czasu intensywnie zajmowałem się twórczością Petera Greenawaya – do dziś fascynują mnie jego transmedialne eksperymenty i poszukiwania estetyki nowego post-filmowego […]
Control Room to inicjatywa kameralna i niespieszna, nastawiona na odbiór w trybie „slow listening”. Zeszłoroczna, dwudniowa edycja odbywała się w sali głównej Ratusza Staromiejskiego i łączyła koncerty z wykładami. Tym razem centralny punkt programu stanowił jednodniowy koncertowy mini-maraton, który obejmował trzy projekty o radykalnie odmiennym podejściu do muzycznego czasu.
Przemieść szybko w powietrzu nieprzerwanie płonącą świecę, a skutkiem będzie nieregularny pas światła sygnalizujący nieciągłość, a niemal muzyczny dźwięk, towarzyszący pojawieniu się tego […]
O makro- i mikro- politykach reedycji starych nagrań afrykańskich, o dekolonizacji historii muzyki, fetyszyzującej nostalgii i subwersji praktyk kuratorskich rozmawia redakcja „Glissanda”. […]
Panika Kiedy o 8 rano 29.10 samolot wypełniony zamaseczkowanymi ludźmi ruszył na pasie startowym Okęcia – wpadłem w panikę. A co jeśli po […]