Alvin Lucier. Inna tradycja muzyki eksperymentalnej
Przemieść szybko w powietrzu nieprzerwanie płonącą świecę, a skutkiem będzie nieregularny pas światła sygnalizujący nieciągłość, a niemal muzyczny dźwięk, towarzyszący pojawieniu się tego […]
Przemieść szybko w powietrzu nieprzerwanie płonącą świecę, a skutkiem będzie nieregularny pas światła sygnalizujący nieciągłość, a niemal muzyczny dźwięk, towarzyszący pojawieniu się tego […]
O makro- i mikro- politykach reedycji starych nagrań afrykańskich, o dekolonizacji historii muzyki, fetyszyzującej nostalgii i subwersji praktyk kuratorskich rozmawia redakcja „Glissanda”. […]
Panika Kiedy o 8 rano 29.10 samolot wypełniony zamaseczkowanymi ludźmi ruszył na pasie startowym Okęcia – wpadłem w panikę. A co jeśli po […]
Teatr Leśny w Gdańsku Wrzeszczu to piękne miejsce. Ukryte w tzw. Jaśkowym Lesie / Gaju Guttenberga, osłonione od wiatru, a częściowo i od deszczu. […]
Poniższy przegląd płyt stanowi dopełnienie tekstu Zamrock – archeologia nowoczesności, który znajdzie się w nadchodzącym numerze #40 „Glissanda”. Kilka z tych albumów […]
University of Sussex posiada stanowisko profesora przyszłej muzyki (Professor of Future Music), piastuje je Thor Magnusson. Przyznam, że dawno nie […]
Antoni Michnik: Kiedy w grudniu rozmawialiśmy na temat zeszłorocznej, internetowej edycji festiwalu HCMF trochę się zżymałem na kierunki polityki kulturowej festiwalu […]
I Sześć płyt, zawierających łącznie 46 utworów, do tego garść stron b, cimeliów oraz gościnnych występów – niewielu jest twórców […]
Piotr Tkacz: Jak pewnie większość osób w tym kraju o hcmf// pierwszy raz usłyszałem w 2015 roku, kiedy to miał miejsce „polski najazd […]
Slavoj Zizek, what signs were there of the imminent dissolution of Yugoslavia? Zwischen by Jan Jelinek Przyznam, że nie mam pewności, […]