Prasówka 5.06.2018
1. Zaczynamy tym razem od nowego „Journal of Sonic Studies”. Tak się składa, iż 16 numer, zatytułowany „Materials of Sound” […]
1. Zaczynamy tym razem od nowego „Journal of Sonic Studies”. Tak się składa, iż 16 numer, zatytułowany „Materials of Sound” […]
A co, jeśli # oznacza nie tylko podwyższenie dźwięku? Pełen hasztagów program tegorocznej Musica Polonica Nova nie pozostawiał wątpliwości, pod jakim hasłem przebiegać będzie 31. edycja festiwalu. „#Sieć”, czyli główny temat wydarzenia, eksponowany był na każdym kroku, choć muzycznie zaledwie kilka punktów programu nawiązywało do niego bezpośrednio. Jednak nie tylko o sieć internetową chodziło, ale też o wzajemne powiązania, inspiracje i wpływy występujące w muzyce nowej. Obok (post)internetowego nurtu festiwalu dało się zatem wyróżnić jeszcze kilka innych powracających wątków. Ta edycja festiwalu była też pierwszą pod wodzą nowego dyrektora artystycznego, Pawła Hendricha.
Moje emocje zostały zakłócone… Odnalazłem w sobie chęć połączenia muzyki ze złem i mocą. Nie pragnę takiej siły w moim życiu. Gdyby było […]
Theoretical Girls są być może najbardziej wpływowym zespołem spośród tych, których nigdy nie słyszałeś
Dziś lud roboczy wsi i miasta W jedności swojej stwarza moc Co się po ziemi wszerz rozrasta, Jak świt, łamiący wieków […]
1. Rozpoczynamy od niedługiego – a szkoda, bo frapującego – wywiadu Aleksandry Tykarskiej z Gerardem Lebikiem i Luciem Capecem, których artystyczne ścieżki dwa […]
„Glissando” zostało w tym roku zaproszone do współpracy przy Audioriver Lab – corocznej konferencji, która tym razem przybrała formę dnia warsztatów, […]
Instytut Adama Mickiewicza po raz kolejny zaprasza młodych polskich kompozytorów do udziału w programie London Philharmonic Orchestra Young Composers Scheme. Warsztaty […]
1. Jednym z głównych tematów w ubiegłym tygodniu w świecie muzyki była muzyczna nagroda Pulitzera dla Kendricka Lamara. Nagroda, która bardzo ucieszyła i nas […]
47. festiwal mimo swojej wielokierunkowości będzie mi się kojarzył z tym, co w muzyce nowej już oswojone bądź czerpiące z tradycji – sporo prezentowanych kompozycji, w tym niektóre prawykonania, zwracało się w stronę jakiegoś bliższego bądź dalszego, ale jednak minionego już stylu