glissando archiwum wpisów

Prasówka 01.02.2022

1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]

Prasówka 18.01.2022

1. Rozpoczynamy tradycyjnie, czyli od #występówgościnnych. Tym razem zachęcamy do lektury tekstu naszej redaktorki Marty Koniecznej, która na łamach „Ruchu […]

Glissando wrapped: 2021

Zainspirowani końcoworocznymi podsumowaniami postanowiliśmy dołączyć z własną listą. A w zasadzie playlistą – czego słuchała nasza redakcja w tym roku? Przygotowaliśmy kilka tytułów […]

Czas przeszły niedokonany. FAZMA Festival 2021.

Organizatorzy pierwszej edycji festiwalu muzyki elektroakustycznej FAZMA:WIDMOTONY na Reynoldsa bezpośrednio się nie powołują, ale wprost wskazują na hauntologię. W tej perspektywie przeszłość to widmo, „które powraca i nawiedza w sferze dźwiękowej oraz technologicznej”. Cieszę się, że zamiast mydlenia oczu sążnistym esejem, postawiono na niedopowiedzenie, które intryguje.

#wklasyceteż: Przerwać milczenie

„Sugar, Spice & All Things Nice” to utwór o seksizmie; o prześladowaniu na tle seksualnym, o komentarzach między słowami, obraźliwych żartach opartych na stereotypach płciowych. Utwór zawiera historie osób, które znam osobiście; jest to opowieść zbiorowa, bowiem większość z tych sytuacji mogła przydarzyć się każdej z nas. Zebrane przeze mnie wypowiedzi pozostały prawie zupełnie niezmienione. W mojej muzyce preferuję wielość znaczeń i przenikanie się wątków, ale w tym przypadku ważna była bezpośredniość przekazu.