glissando archiwum wpisów

Anna Zaradny. Echo bez źródła

To właśnie w chimerycznej postawie widziałabym „piracką obietnicę” twórczości Anny Zaradny: nieustępliwą, drążącą własny, autonomiczny język i estetykę z emancypacyjnym ładunkiem, która tak jak cyborg jest zdolna „do podważenia własnej teleologii, uosobionej w wojnach gwiezdnych”

Recenzja #3: Poza marginesem sound studies

Sonologia 2016 – „Out of Phase" to zbiór artykułów z konferencji w São Paolo (listopad 2016) przypominający przypisy na marginesach ważnych tekstów sound studies. Dotyczą one epistemologii dźwięku, badań z dziedziny pejzażu dźwiękowego, sposobu myślenia o dźwięku w przestrzeni publicznej i sztuce dźwięku.

CC Partch/Poland

Jak napisać nowy utwór na tak specyficzne instrumentarium, jak to skonstruowane przez Harry'ego Partcha, z jego unikatowym brzmieniem, strojem i skalą? Wojciech Błażejczyk, Kuba Krzewiński i Szymon Stanisław Strzelec zmierzyli się z tym wyzwaniem w ramach programu Composer Collider, a każdy na swój sposób próbował obejść liczne progi i przeszkody.

Prasówka 25.02.2018

W tym wydaniu naszej codwutygodniowej rubryki zestawiającej najciekawsze teksty o muzyce i dźwięku1. porównujemy relacje z tegorocznego CTM, czytamy wywiady z noisowcami, odkrywamy nowe twórczynie oraz zajmujemy się streamingiem i ekologią dźwiękową

Zabawa bez cenzury. Rozmowa z Dominikiem Strycharskim

Flecista, wokalista i muzyczny snajper opowiada o swojej działalności solowej, konfrontacjach z klasykami awangardy i swoistym dzienniku poszukiwań. „Pociąga mnie to, co mogę zrobić poza swoim gustem. Ciężko tworzy się wbrew przyswojonym już rozwiązaniom, powszechnie przyjętej formie i konwencji. (...) Muszę bawić się muzyką.”

Notacja – reprezentacja – analiza

Wizualizacja muzyki służy dziś zróżnicowanym celom: od pokrewnego notacji tradycyjnej (utrwalającej i wspomagającej pamięć, będącej podstawą komunikacji i tworzącej tekst), przez analityczny (medium do demonstrowania praw muzycznych czy akustycznych) po edukacyjny i rozrywkowy.