Czego pragnie dziecko…
Lubię talent przystosowawczy Alicji, nie traci ona fasonu nawet wtedy, gdy nie rozumie, co się wokół niej dzieje. Nie skupia się na tym. My, widzowie też nie! Alicja lubi się dziwić. My widzowie również, szczególnie ci mali.
Lubię talent przystosowawczy Alicji, nie traci ona fasonu nawet wtedy, gdy nie rozumie, co się wokół niej dzieje. Nie skupia się na tym. My, widzowie też nie! Alicja lubi się dziwić. My widzowie również, szczególnie ci mali.
Po latach zawodowych kompromisów mój przyjaciel zdecydował, że stawia wszystko na jedną kartę: poświęci się pisaniu muzyki. W podjęciu decyzji pomogło mu jednak stypendium. Wsparcie finansowe oraz zamówienie nowego utworu stwarza sprzyjające warunki, by walczyć o swoje. Ze stypendiami, masterclassami czy callami często wiąże się kluczowe kryterium – wiek.
1. W ramach #występówgościnnych prezentujemy płytowy przegląd autorstwa naszego redaktora Piotra Tkacza-Bielewicza, nie tak daleko od naszego ostatniego #41: X-tradycja. […]
W odróżnieniu od dwóch poprzednich odsłon cyklu, w których siecią połączeń były tematy programowe lub wyraźna charakterystyka utworów, w niniejszej części omawiam głównie kompozycje „absolutne”, które może łączyć jedynie instrumentacja lub pewien swobodny zamysł kompozytorski. W pierwszej części relacji pisaliśmy o Trans-instrumentalizmie Jacka Sotomskiego, w którym kompozytor wykorzystał nowinki technologiczno-instrumentacyjne. Idąc tym tropem punktem wyjścia dla trzeciej i ostatniej części relacji będą właśnie technologie i niestandardowe instrumentacje.
Po wymuszonej przerwie spowodowanej pandemią i ubiegłorocznej edycji online festiwal Sacrum Profanum powrócił do formuły koncertów z publicznością. Tegoroczna 19. już odsłona […]
„Ewidentnie coś nie działa” – oznajmia dyrygent z estrady, przerywając po minucie pierwszy utwór na koncercie Klangforum Wien. Cóż, szwankuje elektronika. […]
Festiwal, ku wielkiej uciesze wielu melomanów, odbył się z udziałem publiczności. Pierre Jodłowski, dyrektor artystyczny Musica Electronica Nova, kilkukrotnie wspominał o tym, […]
1. Prasówkę wokół 39. numeru „Glissanda” poświęconego partycypacji rozpoczynamy od tekstu, który niezgorzej linkuje też do naszego poprzedniego wydawnictwa, czyli […]
Niełatwo było ogarnąć umysłem i doświadczeniem różnorodność tegorocznego Festiwalu Prawykonań. To z jednej strony najbardziej bodaj „ekumeniczny” festiwal muzyki współczesnej w Polsce, skupiający […]
Impuls – Perspektywa Ansamblaż autobiograficznych opowiadań Speak and Memory Vladimira Nabokova początkowo miało otwierać opowiadanie stanowiące ostatecznie jego piąty rozdział […]