Ciałomuzyczność – o ucieleśnionej muzyce Tash Sultany
Cielesność i muzyka to zjawiska połączone ze sobą silniej niż mogłoby się wydawać. Muzyka bywa intensywna, głośna, natarczywa, ale też dyskretna […]
Cielesność i muzyka to zjawiska połączone ze sobą silniej niż mogłoby się wydawać. Muzyka bywa intensywna, głośna, natarczywa, ale też dyskretna […]
Po raz pierwszy dotarło to do mnie podczas Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie w 2012 roku, gdzie gorliwie próbowałem uczestniczyć […]
Ciała w tańcu współczesnym to ciała rozwibrowane, ciała poszukujące, ciała fantomowe, które rozprzestrzeniają się daleko poza własną fizyczność, infekując dalsze i bliższe […]
Marta Konieczna: Zdaje się, że lubisz wprowadzać swoich odbiorców w ciemność? Kuba Krzewiński: Bardzo chętnie. Black of Granule (2012) wiąże się […]
Intymne, poufałe, bezpośrednie. Te trzy przymiotniki w pełni ujmują istotę tegorocznego festiwalu Instalakcje, którego mocne skupienie się na ciele i fizycznym doświadczeniu […]
„Glissando” #33 mogłoby być pewnego rodzaju rozszerzeniem albo kontynuacją #21 poświęconego performatyce i koncepcjami związanymi ze specyfiką języka muzycznego. Od premiery „Performatyki” minęło już pięć lat. To dobry czas, aby spojrzeć na niektóre wątki z nowej, nieco innej perspektywy i w innym kontekście.
Rok 1955. Podczas pierwszej wystawy grupy Gutai w Ohara Kaikan Hall w Tokio prawdopodobnie po raz pierwszy w przestrzeni galeryjnej zostaje […]