Rozwibrowanie. Cielesność, dźwięk i głos w tańcu współczesnym
Ciała w tańcu współczesnym to ciała rozwibrowane, ciała poszukujące, ciała fantomowe, które rozprzestrzeniają się daleko poza własną fizyczność, infekując dalsze i bliższe […]
Ciała w tańcu współczesnym to ciała rozwibrowane, ciała poszukujące, ciała fantomowe, które rozprzestrzeniają się daleko poza własną fizyczność, infekując dalsze i bliższe […]
Marta Konieczna: Zdaje się, że lubisz wprowadzać swoich odbiorców w ciemność? Kuba Krzewiński: Bardzo chętnie. Black of Granule (2012) wiąże się […]
Jest pierwszy czerwca 2015. Francusko-amerykańska kompozytorka Laetitia Sonami stoi na scenie w Fondation Cartier w Paryżu. Ma zamknięte oczy i rozkłada ramiona, jak […]
Intymne, poufałe, bezpośrednie. Te trzy przymiotniki w pełni ujmują istotę tegorocznego festiwalu Instalakcje, którego mocne skupienie się na ciele i fizycznym doświadczeniu […]
Debata z udziałem Krzysztofa Stefańskiego, Adama Suprynowicza, Ewy Szczecińskiej i Wiolety Żochowskiej. Moderuje Iza Smelczyńska. IZA SMELCZYŃSKA: Żyjemy w pewnego rodzaju paradoksalnej sytuacji. Muzyka […]
„Glissando” #33 mogłoby być pewnego rodzaju rozszerzeniem albo kontynuacją #21 poświęconego performatyce i koncepcjami związanymi ze specyfiką języka muzycznego. Od premiery „Performatyki” minęło już pięć lat. To dobry czas, aby spojrzeć na niektóre wątki z nowej, nieco innej perspektywy i w innym kontekście.
Lodowisko ma wielkość pustyni Atacama. Ci, którzy na nie wchodzą, poruszają się po jego powierzchni w poszukiwaniu miejsc, gdzie lód jest […]
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) […]
Muzeum rytmu jest rozwinięciem projektu Natashy Ginwali The Museum of Rythm, zrealizowanego podczas Biennale Modern Monsters/Death and Life of Fiction […]
Trzeba mieć czelność, by zastosować taki właśnie skrót na plakatach i broszurach. Litery obiecują zawierać w sobie cały świat, jak adresy z początkiem […]