Retrofuturyzm. Poznańska Wiosna Muzyczna 2022
Prélude Poznańska Wiosna Muzyczna to festiwal, któremu zawsze będę szczerze kibicował. Moim zdaniem, to bez wątpienia najważniejsza tego typu impreza […]
Prélude Poznańska Wiosna Muzyczna to festiwal, któremu zawsze będę szczerze kibicował. Moim zdaniem, to bez wątpienia najważniejsza tego typu impreza […]
1. Prasówkę rozpoczynamy czterema tekstami w jednym. W czterech poetyckich esejach Kamil Szuszkiewicz pochyla się nad sonifikacją. W Adorno jako Platon przeczytamy o efekcie eksperymentów […]
1. Czas pokazał, że nie wszystkie festiwale w dobie pandemii przeniosły swoją działalność do wirtualnej rzeczywistości, czego najlepszym przykładem jest miniona […]
47. festiwal mimo swojej wielokierunkowości będzie mi się kojarzył z tym, co w muzyce nowej już oswojone bądź czerpiące z tradycji – sporo prezentowanych kompozycji, w tym niektóre prawykonania, zwracało się w stronę jakiegoś bliższego bądź dalszego, ale jednak minionego już stylu
Zaskoczenia, zderzenia i jeden zgrzyt O ile obraza uczuć, tłumy oburzonych pod teatrami i galeriami to codzienność świata sztuk wizualnych i scenicznych, to […]
Zapraszamy do drugiej odsłony naszej nowej, cyklicznej rubryki, w której będziemy regularnie prezentować najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki […]
Otwieramy dziś nową, cykliczną rubrykę, w której będziemy regularnie prezentować najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Czy miasto służy festiwalowi czy odwrotnie? O próbie zgrania samorządy i awangardy rozmawiają kuratorzy i urzędnicy
Fakt, że jest to 45. edycja Poznańskiej Wiosny Muzycznej, a pierwsza odbyła się w 1961 roku, przypomina o przejściowych trudnościach, z jakimi się borykała (np. […]
Każdy z polskich festiwali muzyki współczesnej posiada swoją specyfikę: Warszawska Jesień nieodmiennie od czasu powstania zderza ze sobą to, co najlepsze […]