So much is happening at the same time. Interview with gamut inc
Piotr Tkacz-Bielewicz: If you could choose a year that you were born in – which would that be and also where? […]
Piotr Tkacz-Bielewicz: If you could choose a year that you were born in – which would that be and also where? […]
Punktem wyjścia dla tekstu jest Przegląd Sztuki Survival. W miarę zbierania myśli uświadomiłem sobie, że konstrukcja całego wydarzenia odzwierciedla pewien powtarzający […]
Z nazwiskiem austriackiego kompozytora Bernharda Langa (1957) wiąże się nieodłącznie skojarzenie z jego oryginalną filozofią muzyczną, której głównym zagadnieniem jest, mówiąc […]
Oto i oczekiwana druga fala z głoś/nika, kolejnego naszego audialnego numeru. Tym razem czeka Was: wycieczka w przeszłość przenośnych słuchawek, czyli postautentyczne pejzaże […]
Jeśli miałbym wskazać, czego przede wszystkim nauczył nas feminizm w ciągu ostatnich 15 lat, to tego, że w relacjach istnieją granice, które […]
1. Przegląd prasy rozpoczynamy od #występówgościnnych, w ramach których nasz redaktor Piotr Tkacz-Bielewicz na łamach „Ruchu Muzycznego” relacjonuje, wnikliwie przyglądając się […]
Niniejszy tekst idzie na przekór tendencji pomijania aspektów muzycznych i dźwiękowych w percepcji materialnych substratów teatru. Za przedmiot bierze z kolei niedawno zakończone Praskie Quadriennale (PQ) – kolejną edycję cyklicznego wydarzenia o charakterze ogólnoświatowym poświęconego najnowszym trendom w sztuce scenograficznej i współczesnym sposobom kształtowania przestrzeni teatralnych.
Są trzy problemy z tekstem, na który tu odpowiadam. Po pierwsze Autor uzurpuje sobie prawo, żeby porównywać swój los wprost do ofiar wojny i ludobójstwa (tych sprzed 80 lat, nie aktualnych). Po drugie obwinia krytykę muzyczną o to, że odkąd ją uprawia, balansuje na granicy śmierci. Po trzecie, i to jest właśnie o jeden nawias za daleko, miał czelność moją współautorkę Monikę Żyłę pouczać na temat swojej koncepcji postapokaliptycznej kultury g..łtu – czy może cudzej koncepcji, pod którą raczył się podpisać.
Dziś ujawniamy pierwszą odsłonę audialnego numeru głoś/nik. Znalazły się tu podcasty i audio papers: Doroty Błaszczak o głosach znalezionych na skrawkach taśmy […]
Rytuały ujęte w muzyce, brzmienie miast wplecione w strukturę utworów, wieloznaczne łączenie stylistyk oraz zróżnicowane instrumentarium połączone z warstwą elektroniczną i wizualną to hasła, […]