Kwaśne czy dojrzałe? Relacja z Sacrum Profanum 2021
Po wymuszonej przerwie spowodowanej pandemią i ubiegłorocznej edycji online festiwal Sacrum Profanum powrócił do formuły koncertów z publicznością. Tegoroczna 19. już odsłona […]
Po wymuszonej przerwie spowodowanej pandemią i ubiegłorocznej edycji online festiwal Sacrum Profanum powrócił do formuły koncertów z publicznością. Tegoroczna 19. już odsłona […]
Relacjonując tegoroczną odsłonę Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna – co więcej, odsłonę pięćdziesiątą, licząc od roku powstania – […]
Mapa kultury muzycznej Łodzi powoli odradza się po kryzysie mającym korzenie jeszcze w zamknięciu Jazzgi. Z perspektywy czasu ciężko pojąć komu mógł […]
Field recordingi Mirta i Dymitra, fantastyczne rave'y, spektakle Nugroho i Nowickiej, Tallinn Music Week to tematy tej odsłony naszej cyklicznej rubryki
Dla mnie muzyka współczesna, zwłaszcza ta z pogranicza sound artu, field recordingu i psychoakustyki, miała od zawsze kobiecą twarz. Może dlatego, że […]
„Ewidentnie coś nie działa” – oznajmia dyrygent z estrady, przerywając po minucie pierwszy utwór na koncercie Klangforum Wien. Cóż, szwankuje elektronika. […]
Ciała w tańcu współczesnym to ciała rozwibrowane, ciała poszukujące, ciała fantomowe, które rozprzestrzeniają się daleko poza własną fizyczność, infekując dalsze i bliższe […]
1. Na wstępie gatunek, który na łamach „Glissanda” gości stosunkowo rzadko, czyli rap. Ten w wydaniu kobiecym wzbudza wyjątkowo dużo emocji, […]
Choć oficjalnie w głównym programie 64. Warszawskiej Jesieni były tylko dwie formy okołooperowe w Studiu ATM, to dwa inne koncerty zawierały bardzo istotny element inscenizacji i reżyserii. Dlaczego muzyka współczesna potrzebuje teatru i co nam mówią twórcy o świecie wokół?
Seria pięciu podcastów prowadzonych przez Jana Topolskiego na temat głównych wątków festiwalu: dojrzałości, złożoności, wokalności, konceptualizmu i Lema