Pomiędzy, ponad, poza. Obiegi najmłodszej polskiej muzyki współczesnej
To nie będzie muzykologiczny wywód o tym, że Lutosławski pisał też piosenki.
To nie będzie muzykologiczny wywód o tym, że Lutosławski pisał też piosenki.
1. Zamiast przeglądu nekrologów zmarłej niedawno Kaiji Saariaho – wybitnej fińskiej kompozytorki, która w ostatnich dwóch dekadach szturmem zdobyła światowe sceny […]
O sensorycznych rozmowach na pograniczu dyscyplin - m.in. inkluzywności dźwięku. Poszukiwaniu rozwiązań dla postępującej degradacji środowiska, odczuwaniu w skali makro oraz tworzeniu przyjaznych środowisku sposobów zamieszkiwania świata. O wypatrywaniu nowych typów relacji społecznych, opartych na solidarności i współpracy.
Dziś ujawniamy trzecią i ostatnią odsłonę numeru irańskiego. Znalazły się tu teksty Mehrdada Gholamiego o muzyce symfonicznej, Karoliny Cieślik-Jakubiak o scenie Tehrangeles […]
Poniższy tekst jest moją odpowiedzią na artykuł „P” jak pokolenie autorstwa Krzysztofa Marciniaka i Moniki Żyły. Piszę „odpowiedzią”, a nie „polemiką”, bo […]
Bogdan Raczynski is one of those peculiar musicians that I like to put in the category of “Little Masters” (with a nod […]
Trudno o bardziej wpływową dyskusję w coraz mniej wpływowych kręgach krytyki muzyki popularnej, niż tę o poptymizmie.
Since 2015, research and theory have been increasingly present at Berlin's MaerzMusik festival. Until last year, this was achieved through the daily discursive format known as Thinking Together. This year, the festival introduced a new format — the Library of MaerzMusik — an open space for exchange, encounters, and personal study.
Przeglądając „Teatr”, „Ruch Muzyczny”, „Odrę”, „Czas Kultury” i „Dialog” (trzymajcie się tam!) o muzyce, teatrze, filmie, ich przenikaniu, sztucznej inteligencji i Wagnerze na […]
1. Zaczynamy od #występówgościnnych, tym bardziej że notujemy tu w debiut red. Natalii Glinki-Hebel w „Ruchu Muzycznym”, która relacjonuje tamże Dni Muzyki […]