glissando archiwum wpisów

„O” jeden nawias za daleko

Są trzy problemy z tekstem, na który tu odpowiadam. Po pierwsze Autor uzurpuje sobie prawo, żeby porównywać swój los wprost do ofiar wojny i ludobójstwa (tych sprzed 80 lat, nie aktualnych). Po drugie obwinia krytykę muzyczną o to, że odkąd ją uprawia, balansuje na granicy śmierci. Po trzecie, i to jest właśnie o jeden nawias za daleko, miał czelność moją współautorkę Monikę Żyłę pouczać na temat swojej koncepcji postapokaliptycznej kultury g..łtu – czy może cudzej koncepcji, pod którą raczył się podpisać.

Prasówka 11.07.2023

Aktywizm uprawiany chóralnie, grające wodą słoje, szukanie ciszy w parkach... Ale też wspomnienia Petera Brötzmanna, frapujący wywiad z Angel Bat Dawid i czeski shoegaze. Zapraszamy do lipcowej prasówki pisanej!

Jubileusz na rozdrożach. KODY 2023

Oś programowa wydawała mi się w miarę spójna z założeniami, chociaż w przypadku niektórych koncertów widać było przechylenie na jedną ze stron zamiast syntezę folku i awangardy. Jak zaobserwowaliśmy, te odchylenia nie były tak wyraźnie oznaczone w programie, jak można by było oczekiwać, co powodowało pewne napięcia wśród publiczności… Zastanawiałam się, jaka jest w zasadzie grupa odbiorców festiwalu.

Podróż przez abstrakcyjne krajobrazy dźwiękowe

Nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że wszystkie utwory prezentowane podczas koncertu zawierają w sobie pewien rodzaj topografii, który zarówno poprzez dynamikę wykonania jak i symboliczny aspekt (pochodzenie kompozytorów i kompozytorek oraz ich podróże) generują abstrakcyjne krajobrazy dźwiękowe. 

Prasówka 24.06.2023

 W kolejnym odcinku przeglądu zaglądamy do „The Wire”, żeby zaprezentować młodą kompozytorkę o ukraińskich korzeniach, kartkujemy nowy „Notatnik Teatralny” w poszukiwaniu […]