Barry Truax: od komunikacji do projektowania
Choć w zeszłym roku Barry Truax obchodził pięćdziesięciolecie działalności artystycznej, jego postać jest w Polsce wciąż mało znana. Pomimo znacznego dorobku naukowego […]
Choć w zeszłym roku Barry Truax obchodził pięćdziesięciolecie działalności artystycznej, jego postać jest w Polsce wciąż mało znana. Pomimo znacznego dorobku naukowego […]
1. W tym tygodniu zaczynamy od słuchania miasta, które z pozycji antropologicznych charakteryzuje tekst Shannon Mattern pt. Urban Auscultation; or, Perceiving […]
Istnieje w sztuce szereg artystów i dzieł znanych stosunkowo wąskiej grupie osób. Funkcjonują one w półmrocznej strefie medialnego marginesu z dala od fleszy, kamer […]
Słodki dźwięk Tę historię o muzyce i nerwach, historię rozstrojów, ale też historię nastrajania – i ludzi, i instrumentów – chciałabym zacząć od końca, […]
1. W prasówkowym interwale świat muzyki musiał na chwilę się zatrzymać. Kolejną odsłonę cyklu winni jesteśmy zacząć od wspomnienia zmarłego […]
1. Zaczynamy od retrospekcji ze świata sztuki mediów. W kolumnie Listening In magazynu „Flash Art” przeczytamy rozmowę Benjamina Piekuta z Peterem Weiblem. […]
Genesis P-Orridge1, założyciel/ka Throbbing Gristle i jeden/a z naczelnych prekursorów/ek muzyki industrial, wypowiedział/a zachodniemu społeczeństwu wojnę totalną w dniu, w którym przyszedł/a na świat. […]
„Na wstępie mam zasadniczą prośbę: niech mi zechcą wybaczyć wszyscy znawcy muzyki, a już zwłaszcza jej profesjonalni, naukowi znawcy, że ośmieliłam […]
1. Przez ostatnie parę tygodni wszyscy żyjemy tylko tym tematem. Koronawirus. Jako redakcja, tak jak cały sektor kultury, staramy się […]
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 30 tys. znaków) […]