glissando archiwum wpisów
Historia i prehistoria technicznego zapośredniczenia dźwięku. Perspektywa mediologiczna i antropologiczna
Pojawienie się na rynku kasety audio (ang. compact cassette, kaseta magnetofonowa CC) zapoczątkowało wiele zmian na gruncie refleksji muzykologiczno-antropologicznej. Żadne […]
Nowe remedium. OSA 2017
Dyslokacja ufundowana na wspólnotowości doświadczenia – tak streścić można wspomnienie wizyty podczas tegorocznego Open Source Art w Sopocie. To właśnie lokalność […]
Prasówka 27.11.2017
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Festiwal przyjaźni czesko-nowojorskiej. Ostravské Dny 2017
Jan Topolski: Biennale Ostravské Dny istnieje już od 2001 roku i na przełomie sierpnia i września odbyła się jego 9. edycja, którą […]
Call for papers: Glissando #34 – Chiny. Dźwięk (od) środka.
(English below) Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Prasówka 18.11.2017
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Prasówka 13.11.2017
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Drogi kontrkultury. Unsound 2017
Unsound stał się tak rozbudowanym i skrupulatnie zaplanowanym festiwalem, że tegoroczny temat, „Flower Power”, można było interpretować na co najmniej dwa, […]
Prasówka 04.11.2017
1. Na początek dwa wspomnienia. W pierwszym Seymour Wright wspomina dla The Wire Lou Gare’a: współzałożyciela AMM, wybitnego saksofonistę, niestrudzonego dźwiękowego […]