SURVIVAL – warsztaty z krytyki sound artu, vol. 1
Jak przeżyć SURVIVAL i opisać dotyk dźwięku. Warsztaty z krytyki sound artu (część I) W końcu musiał nastąpić ten moment – pierwsze […]
Jak przeżyć SURVIVAL i opisać dotyk dźwięku. Warsztaty z krytyki sound artu (część I) W końcu musiał nastąpić ten moment – pierwsze […]
W zeszłym tygodniu nie byliśmy w stanie przygotować normalnego wydania naszej cyklicznej rubryki. Wydarzenia ostatnich dni sprawiły, że uznaliśmy, iż ważne […]
Vaporwave był oparem wydestylowanym z naszej dekady. Mgiełką z e-papierosa (ang. vape) napełnionego liquidem o smaku naszych czasów. Był ironią, remiksem, internetowym żartem, […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Pierre Henry to jeden z najznamienitszych francuskich twórców muzyki konkretnej i elektronicznej. Zawsze w osamotnieniu, ukryty za mnożącymi się taśmami przepełnionymi dźwiękami otaczającego […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Read in Polish: here! In June 2016, Julia Eckhardt (musician, curator and founding member of Q-O2 in Brussels) together with […]
W czerwcu 2016 roku Julia Eckhardt oraz Leen De Graeve przeprowadziły pozaakademickie badania jakościowe dotyczące roli, jaką płeć biologiczna i kulturowa odgrywa w twórczości i karierze muzyczek/ków, artystek/ów dźwiękowych i kompozytorek/ów. 155 artystek i artystów 35 różnych narodowości, odmiennych płci, orientacji seksualnych, w różnym wieku i z różnych środowisk, odpowiedziało na pytania dotyczące roli płci w ich wizerunku, poziomie uznania ze strony publiczności, wyborze artystycznych wzorców, procesie twórczym, cechach charakterystycznych ich muzyki, mechanizmach współpracy i konkurencji, relacjach władzy i uprzedzeniach funkcjonujących w branży.