Jakość ponad ilość. Futurofonia Festival 2025
Pierwszy Festiwal Futurofonia był przedłużeniem (a może rozszerzeniem?) gdańskiego cyklu koncertów pod tym samym tytułem. W moim kalendarzu festiwalowym usadowił się […]
Pierwszy Festiwal Futurofonia był przedłużeniem (a może rozszerzeniem?) gdańskiego cyklu koncertów pod tym samym tytułem. W moim kalendarzu festiwalowym usadowił się […]
Przed zanurzeniem się w soundscape Gór Suchych, festiwalowego gwaru rozmów i eksperymentalnych koncertów, towarzyszyły nam dźwięki dworcowych ogłoszeń, przyspieszonych kroków po peronie […]
Przeprowadźmy mały eksperyment myślowy. Wyobraźmy sobie, że muzyka konkretna nie narodziła się w Paryżu, lecz w Kairze. Że drone music nie wymyślił […]
1. Ablinger YouTube party to tytuł artykułu, który zapowiada #występygościnne. Nasz redaktor Krzysztof Marciniak na łamach „Dwutygodnika” pisze o austriackim kompozytorze […]
Impuls – Perspektywa Ansamblaż autobiograficznych opowiadań Speak and Memory Vladimira Nabokova początkowo miało otwierać opowiadanie stanowiące ostatecznie jego piąty rozdział […]
Podejmując w sztafecie warszawskojesiennej pałeczkę od mojej poprzedniczki pozostaje mi opisać głównie drugą połowę festiwalu, choć miejscami będę wracał do pojedynczych […]
8 kwietnia 2008 roku Peter Ablinger obsadził 20 drzewami rozmaitych gatunków miedze rozdzielające pola na wschód od wioski Seitelschlag w górnoaustriackiej […]
W poszukiwaniu nowych frontów audialnego wystawiennictwa (wokół projektu Niewyczerpalność) Podczas berlińskiej premiery konceptualnego numeru „Glissanda”, którego redaktorem prowadzącym był […]
Nie mamy już dziś do czynienia z prostą relacją kompozytor-wykonawca, lecz raczej z siatką zależności pomiędzy czynnikami tożsamościowymi, performatywnymi oraz technologicznymi, które składają się na kreatywny potencjał tkwiący w każdej zmianie modelu społecznego sztuki muzycznej, a także jej estetyki i reprezentacji.