Zmieszany, nie wstrząśnięty. Musica Electronica Nova 2025
Muzyka najnowsza z wielkim mozołem toruje sobie drogę do filharmonicznych estrad. Przełamywanie żelaznego kanonu przez kompozycje żyjących twórców wymaga nie tylko […]
Muzyka najnowsza z wielkim mozołem toruje sobie drogę do filharmonicznych estrad. Przełamywanie żelaznego kanonu przez kompozycje żyjących twórców wymaga nie tylko […]
Swobodna atmosfera pozwalała na nieskrępowane eksploracje dźwiękowe. Było intensywnie i wciągająco, działo się więcej niż jakkolwiek byłabym w stanie zmieścić w tej relacji. A brzmienia naprawdę potrafiły zaskoczyć. Podobnie jak ich źródła.
Takie powroty bywają ryzykowne – ostatni raz w Sokołowsku byłem w 2017 roku, na czwartej edycji festiwalu. Czyli, jak ujęła to moja znajoma: jeździłeś na Sanatorium, zanim to było modne. To nie tak, że przestałem, bo zrobiło się trendy. Nie, bo w 2017 jeszcze się tego nie czuło, a poza tym nawet to słowo „przestałem” mi tu nie pasuje, bo sugeruje świadomą decyzję, a po prostu w kolejnym roku nie przyjechałem i tyle.
Po wymuszonej przerwie spowodowanej pandemią i ubiegłorocznej edycji online festiwal Sacrum Profanum powrócił do formuły koncertów z publicznością. Tegoroczna 19. już odsłona […]
Jeszcze rok temu wśród uczestników festiwali nie cichła dyskusja dotycząca formy kilkudniowych wydarzeń kulturalnych. Mówiło się, że potrzebny jest co […]
Kroplówka streamingu Kiedy rozpoczął się przymusowy lockdown, a wraz z nim fala streamingów, chciałam natychmiast posłuchać w s z y s t k i e g o. […]
Pod koniec października w Gdańsku miała miejsce ósma edycja festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki. Organizatorem było Stowarzyszenie Neoarte, utworzone przez trójmiejski […]
Każda wiosna (…) zaczyna się, od tych horoskopów ogromnych i oszałamiających, (…), w każdej (…) jest to wszystko: nieskończone pochody i manifestacje, rewolucje i barykady, […]
Impuls – Perspektywa Ansamblaż autobiograficznych opowiadań Speak and Memory Vladimira Nabokova początkowo miało otwierać opowiadanie stanowiące ostatecznie jego piąty rozdział […]
Mateusz Ciupka: Jak pracujesz? Piszesz ręcznie, czy od razu komputer? Paweł Malinowski: Sporo zależy od tego, jaki to jest utwór. […]