Słuchać całą sobą. SPOR Festival 2023
Usłyszałam kiedyś, że słuchanie jest trudniejsze niż oglądanie, bo zostawia nas z tym, co mamy w środku. Jest samotne i wymaga skupienia, zmusza […]
Usłyszałam kiedyś, że słuchanie jest trudniejsze niż oglądanie, bo zostawia nas z tym, co mamy w środku. Jest samotne i wymaga skupienia, zmusza […]
1. Dzisiejszą edycję prasówki rozpoczynają #występygościnne i #trochęprywaty. Pamiętam, jak na początku studiów filologicznych na Uniwersytecie Gdańskim Przeróbka wydawała mi się […]
Kroplówka streamingu Kiedy rozpoczął się przymusowy lockdown, a wraz z nim fala streamingów, chciałam natychmiast posłuchać w s z y s t k i e g o. […]
Donaueschinger Musiktage to najstarszy na świecie festiwal nowej muzyki. Założony w 1921 roku, wciąż pozostaje jednym z najważniejszych przeglądów nowej twórczości muzycznej. […]
1. Nie tak dawno prezentowaliśmy na naszych łamach obszerną rozmowę z Martą Śniady, a niespełna cztery dni później duński magazyn internetowy Seismograf […]
Jan Topolski: Jak było w Grazu na Impulsie? Krzysztof Stefański: Jaki jest twój limit? Marta Śniady: Warsztaty podczas Impulsu miał prowadzić […]
Impuls – Perspektywa Ansamblaż autobiograficznych opowiadań Speak and Memory Vladimira Nabokova początkowo miało otwierać opowiadanie stanowiące ostatecznie jego piąty rozdział […]
Nie mamy już dziś do czynienia z prostą relacją kompozytor-wykonawca, lecz raczej z siatką zależności pomiędzy czynnikami tożsamościowymi, performatywnymi oraz technologicznymi, które składają się na kreatywny potencjał tkwiący w każdej zmianie modelu społecznego sztuki muzycznej, a także jej estetyki i reprezentacji.
Zaskoczenia, zderzenia i jeden zgrzyt O ile obraza uczuć, tłumy oburzonych pod teatrami i galeriami to codzienność świata sztuk wizualnych i scenicznych, to […]
Relacje natury i technologii. Tak najkrócej można byłoby opisać motyw przewodni tegorocznej, siódmej edycji festiwalu Tauron Musica Electronica Nova, czyli „Wzrastanie”. […]