Centrum i urządzenia peryferyjne. Relacja z Huddersfield Contemporary Music Festival 2020
Piotr Tkacz: Jak pewnie większość osób w tym kraju o hcmf// pierwszy raz usłyszałem w 2015 roku, kiedy to miał miejsce „polski najazd […]
Piotr Tkacz: Jak pewnie większość osób w tym kraju o hcmf// pierwszy raz usłyszałem w 2015 roku, kiedy to miał miejsce „polski najazd […]
Jeden z akapitów poniższego tekstu został napisany przez sztuczną inteligencję. Co ciekawe, naprawdę niełatwo go wskazać1. Czy imitacja człowieka przez maszynę […]
Mija równo rok od wydania Sonic Episteme: Acoustic Resonance, Neoliberalism, and Biopolitics pióra Robin James, filozofki i badaczki muzyki popularnej. Nie […]
1. Najnowszą edycję przeglądu prasy zaczynamy od zbiorowego przejęcia przez naszą redakcję łam „Dwutygodnika”. Potrójna dawka „gościnnych występów” w alfabetycznej kolejności. […]
Opisanie świata Pierwszą muzykę, którą pobrałem z internetu, ściągnąłem nielegalnie. Nie chodzi o to, że kradłem własność intelektualną – to przecież jasne. […]
Jak pod wpływem nowych technologii kształtują się formy tworzenia, doświadczania i obiegu muzyki? Odpowiedzi na to często zadawane pytanie poszukują autorki_rzy […]
Nie mogłabym wyobrazić sobie bardziej zaskakującego momentu na publikację „Glissanda” poświęconego internetowi niż pandemia – czasu, kiedy puls muzyki wykonywanej […]
1. Czas pokazał, że nie wszystkie festiwale w dobie pandemii przeniosły swoją działalność do wirtualnej rzeczywistości, czego najlepszym przykładem jest miniona […]
1. Trwa kolejny tydzień protestów przeciwko antyaborcyjnemu wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego i choć demonstrantki z całej Polski nie ustępują, a temperatura dyskusji nie spada, […]
1. Na początek prezentujemy #gościnnewystępy (w tym wypadku regularne) – jeszcze w sierpniu redaktor Piotr Tkacz na łamach portalu „Kultura u podstaw” […]