Miejsce między pożądaniem i doświadczeniem – o dźwięku w twórczości Carolee Schneemann
I want the evocation of space, a place between desire and experience. ~ Carolee Schneemann, ścieżka dźwiękowa Meat Joy W […]
I want the evocation of space, a place between desire and experience. ~ Carolee Schneemann, ścieżka dźwiękowa Meat Joy W […]
1. Jak się okazuje, nie jesteśmy sami w naszym zamiarze mapowania i zgłębiania pokolenia polskich kompozytorów urodzonych w latach 90. Na wysokości zadania […]
Nie pierwszy to już raz, gdy w Teatrze Wielkim w Poznaniu premierę ma opera współczesna, będąca swoistą wiwisekcją postaci szekspirowskiej Ofelii. Niespełna […]
Każda wiosna (…) zaczyna się, od tych horoskopów ogromnych i oszałamiających, (…), w każdej (…) jest to wszystko: nieskończone pochody i manifestacje, rewolucje i barykady, […]
Mój wyjazd na 6th Global Reggae Conference Reggae Innovation and Sound System Culture II przebiega stopniowo, w wielu fazach. Kiedy organizatorka […]
1. #Gościnnewystępy W ubiegłą sobotę dwutygodnik.com świętował swój wielki powrót i 10. urodziny, a w tym otwierającym nowy etap, 254. numerze znalazł […]
Niełatwo było ogarnąć umysłem i doświadczeniem różnorodność tegorocznego Festiwalu Prawykonań. To z jednej strony najbardziej bodaj „ekumeniczny” festiwal muzyki współczesnej w Polsce, skupiający […]
„Glissando” #37: sound design Termin abstraktów: 15 czerwca 2019 Termin tekstów: 15 września 2019 Adres: magazyn@glissando.pl Redaktorka prowadząca: Justyna Stasiowska Czy pamiętasz mokry i chrupiący […]
1. Co słychać w polskiej muzyce współczesnej, czyli wczytujemy się w relacje z VIII Festiwalu Prawykonań. O katowickim biennale piszą nasz redakcyjny kolega Jan […]
Błogosławieństwem przy próbie stworzenia przekrojowego tekstu na temat powstałego w 2011 roku słowackiego LOMu jest angielski termin label, który wydaje się […]