ESP disk
Gdyby człowiek taki, jak Bernard Stollman nigdy nie istniał, należałoby go wymyślić. Ale czy przez to opowieść ta byłaby inna? […]
Gdyby człowiek taki, jak Bernard Stollman nigdy nie istniał, należałoby go wymyślić. Ale czy przez to opowieść ta byłaby inna? […]
Krzysztof Kwiatkowski: Ponieważ redaktor naczelny zasugerował nam temat „późny Stockhausen”, wypadałoby się najpierw zastanowić, jaki sens (poza czystą chronologią) ma dzielenie […]
„Terminy nowa prostota i nowy romantyzm, stosowane na określenie nurtu estetycznego, który pojawił się na początku lat siedemdziesiątych, są często używane […]
Komponowanie siebie Do szkoły muzycznej poszłam, kiedy miałam pięć lat, więc już jako mniej więcej trzynastolatka uczyłam się teorii muzyki. […]
Od powstałej w roku 1971 Mantry na dwa fortepiany z elektroniką rozpoczyna się w twórczościStockhausena trwający do dziś okres, którego wyróżnikiem jest metoda komponowania przy użyciu […]
Ilekroć zdarza mi się rozważać kwestię kondycji współczesnej symfoniki, przypominam sobie esej Lutosławskiego z 1967 roku na temat jego II Symfonii („Res Facta” […]
Na początku lat 70. wielu młodych kompozytorów zwróciło się ku mniej lub bardziej radykalnej redukcji materiału swoich utworów. Za cel […]
Techno i muzyka związana z kulturą klubową była prawdziwą rewolucją, dystansującą przełomy dokonane niegdyś przez muzyków jazzowych czy rockowych. Ci ostatni poruszali […]
Berlin, 16-25 marca 2007 Maerzmusik to zawsze był taki trochę groch z kapustą: koncerty symfoniczne, teatr muzyczny, luźniejsze imprezy wieczorne, warsztaty, pokazy […]
Ewelinie Aksamitna Kurtyna 2, Lwów, 8-15 października 2006 Lwów – „miasto zielonych kopuł i czerwonych dachów”, ośrodek pogranicza – kiedyś metropolia, […]