Ariel Guzik – Un artesano cósmico
Propongo una expedición a un ecosistema rutilante. El punto de llegada será el arte científico-mágico, no-antropocéntrico de Ariel Guzik. Desde 1980, […]
Propongo una expedición a un ecosistema rutilante. El punto de llegada será el arte científico-mágico, no-antropocéntrico de Ariel Guzik. Desde 1980, […]
Ciekawie czasem skonfrontować sprawy uznawane za oczywistość z rzeczywistością. Taka sytuacja: w ramach cyklu LAS w Pawilonie występuje Oval – w Poznaniu po raz […]
Piotr Tkacz: A trip to Berlin for The Sound of Distance was my first trip abroad since February 2020. I live in […]
Może już nie tylko czas to pieniądz, skoro w komentarzu na Facebooku Bandcampa ktoś zachęca „Show some love and spend some money.”
Niedawno, po pierwszej edycji festiwalu FAZMA, zastanawiałem się na tych łamach, czy przeszłość to nadal obcy kraj. Teraz, po dziesiątej […]
Organizatorzy pierwszej edycji festiwalu muzyki elektroakustycznej FAZMA:WIDMOTONY na Reynoldsa bezpośrednio się nie powołują, ale wprost wskazują na hauntologię. W tej perspektywie przeszłość to widmo, „które powraca i nawiedza w sferze dźwiękowej oraz technologicznej”. Cieszę się, że zamiast mydlenia oczu sążnistym esejem, postawiono na niedopowiedzenie, które intryguje.
O makro- i mikro- politykach reedycji starych nagrań afrykańskich, o dekolonizacji historii muzyki, fetyszyzującej nostalgii i subwersji praktyk kuratorskich rozmawia redakcja „Glissanda”. […]
Antoni Michnik: Kiedy w grudniu rozmawialiśmy na temat zeszłorocznej, internetowej edycji festiwalu HCMF trochę się zżymałem na kierunki polityki kulturowej festiwalu […]
Odbywający się po raz dziesiąty Norient Film Festival to kolejne wydarzenie, na które od jakiegoś czasu chciałem się wybrać, ale […]
Piotr Tkacz: Jak pewnie większość osób w tym kraju o hcmf// pierwszy raz usłyszałem w 2015 roku, kiedy to miał miejsce „polski najazd […]