Fred Frith: replika
Odpowiedź na tekst Tomasza Kamińskiego Zawsze o krok dalej Lubię pracować na tyle szybko, żeby uzyskać taki sam stopień żywiołowości, jaki kojarzy mi […]
Odpowiedź na tekst Tomasza Kamińskiego Zawsze o krok dalej Lubię pracować na tyle szybko, żeby uzyskać taki sam stopień żywiołowości, jaki kojarzy mi […]
Jeden z krytyków piszących o Murrayu Schaferze stwierdził, że jego muzyka jest na wskroś kanadyjska. Miał on zapewne na myśli wszelkiego rodzaju […]
Zostałem zaproszony do domu pewnej starszej pani w Burnsville w Północnej Karolinie, żeby zagrać Sonaty i interludia. Pani była jedyną w okolicy właścicielką fortepianu. Wyjaśniłem jej, […]
Czy pamiętacie jeszcze rozswingowane do nieprzytomności interpretacje Bacha autorstwa Jacquesa Loussiera oraz zespołu Swingle Singers? Albo legendarny Modern Jazz Quartet […]
W latach 60. w Stanach Zjednoczonych, kiedy duży procent społeczeństwa i kultury można było określić jednym słowem – hippisi, zaczęła tworzyć się […]
Gdyby człowiek taki, jak Bernard Stollman nigdy nie istniał, należałoby go wymyślić. Ale czy przez to opowieść ta byłaby inna? […]
Krzysztof Kwiatkowski: Ponieważ redaktor naczelny zasugerował nam temat „późny Stockhausen”, wypadałoby się najpierw zastanowić, jaki sens (poza czystą chronologią) ma dzielenie […]
„Terminy nowa prostota i nowy romantyzm, stosowane na określenie nurtu estetycznego, który pojawił się na początku lat siedemdziesiątych, są często używane […]
Komponowanie siebie Do szkoły muzycznej poszłam, kiedy miałam pięć lat, więc już jako mniej więcej trzynastolatka uczyłam się teorii muzyki. […]
Od powstałej w roku 1971 Mantry na dwa fortepiany z elektroniką rozpoczyna się w twórczościStockhausena trwający do dziś okres, którego wyróżnikiem jest metoda komponowania przy użyciu […]