Prasówka 04.02.2023
Mieliśmy przeglądać prasę kolorową (por. zdjęcie), ale wyszło tak, że tylko krytycznie krytykowaliśmy krytycki artykuł z Seismografu. Tydzień Krytyki Muzycznej świętujemy […]
Mieliśmy przeglądać prasę kolorową (por. zdjęcie), ale wyszło tak, że tylko krytycznie krytykowaliśmy krytycki artykuł z Seismografu. Tydzień Krytyki Muzycznej świętujemy […]
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Michał Tomczak: Zanim przejdziemy do właściwej recenzji i dyskusji wokół omawianej książki, czuję się w obowiązku, żeby pokrótce zarysować sylwetkę twórcy i tło […]
Dla osób obserwujących polską scenę muzyki współczesnej ostatnich kilku lat nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że cielesność, płeć, orientacja seksualna, emancypacja […]
1. Na początek polecamy uwadze #występygościnne naszego redaktora naczelnego Jana Topolskiego, który na łamach portalu „europeana” pisze o migracjach kompozytorów w xx […]
Złożyło się tak, że numer o najmłodszym pokoleniu polskich kompozytorek_ów tworzę jako przedstawicielka najmłodszego pokolenia krytyki muzycznej. Chociaż z drugiej strony barykady, […]
Druga odsłona mówionej prasówki magazynu „Glissando”. Przeglądamy czasopisma z końca ubiegłego roku („Ruch Muzyczny”, „Kultura Współczesna” „Dwutygodnik”, „Kwartalnik Filmowy”, „Tygodnik Powszechny”), […]
Contemporary music magazine „Glissando” invites you to contribute to the upcoming #43 issue on Diversity. Curating. Contemporary music and sound […]
Ostatni w tym roku odredakcyjny przegląd prasy. Zapraszamy serdecznie do lektury!
Piotr: Przy okazji naszego 20-lecia chciałbym zauważyć, że kiedy poznaliśmy się w 2002 roku, to po prostu nie było utworów na nasz dość nietypowy skład. Musieliśmy zbudowaliśmy dla siebie od podstaw całą bazę repertuarową. To się działo na początku bardzo spontanicznie, kilku kolegów kompozytorów w naszym wieku zgodziło się napisać dla zespołu parę utworów, które później wykonywaliśmy na naszych pierwszych koncertach. Przez dwie dekady ten zbiór się rozrósł i z tego co mi wiadomo niektóre z nich były już wykonywane przez inne zespoły zarówno w Polsce, jak i niektórych krajach europejskich.