Przestrzenie elektroniki. Między kinem dźwięku a randomizacją
Dwa miasta, trzy akademie artystyczne i dwa studenckie (głównie) projekty z przestrzenną muzyką elektroakustyczną, oba na przestrzeni tygodnia. Wydaje się, że mamy […]
Dwa miasta, trzy akademie artystyczne i dwa studenckie (głównie) projekty z przestrzenną muzyką elektroakustyczną, oba na przestrzeni tygodnia. Wydaje się, że mamy […]
Mieliśmy przeglądać prasę kolorową (por. zdjęcie), ale wyszło tak, że tylko krytycznie krytykowaliśmy krytycki artykuł z Seismografu. Tydzień Krytyki Muzycznej świętujemy […]
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Michał Tomczak: Zanim przejdziemy do właściwej recenzji i dyskusji wokół omawianej książki, czuję się w obowiązku, żeby pokrótce zarysować sylwetkę twórcy i tło […]
Dla osób obserwujących polską scenę muzyki współczesnej ostatnich kilku lat nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że cielesność, płeć, orientacja seksualna, emancypacja […]
1. Na początek polecamy uwadze #występygościnne naszego redaktora naczelnego Jana Topolskiego, który na łamach portalu „europeana” pisze o migracjach kompozytorów w xx […]
Złożyło się tak, że numer o najmłodszym pokoleniu polskich kompozytorek_ów tworzę jako przedstawicielka najmłodszego pokolenia krytyki muzycznej. Chociaż z drugiej strony barykady, […]
Druga odsłona mówionej prasówki magazynu „Glissando”. Przeglądamy czasopisma z końca ubiegłego roku („Ruch Muzyczny”, „Kultura Współczesna” „Dwutygodnik”, „Kwartalnik Filmowy”, „Tygodnik Powszechny”), […]
Contemporary music magazine „Glissando” invites you to contribute to the upcoming #43 issue on Diversity. Curating. Contemporary music and sound […]
Ostatni w tym roku odredakcyjny przegląd prasy. Zapraszamy serdecznie do lektury!