Performatywność Muslimgauze
Redakcja „Glissanda” zaproponowała mi, żebym napisał o Brynie Jonesie, występującym jako Muslimgauze. Tematem numeru jest ‚performatywność’, słowo dotąd niezbyt mi znane. […]
Redakcja „Glissanda” zaproponowała mi, żebym napisał o Brynie Jonesie, występującym jako Muslimgauze. Tematem numeru jest ‚performatywność’, słowo dotąd niezbyt mi znane. […]
Instytucje kulturalne wraz z przynależnymi im budynkami z jednej strony umożliwiają technicznie prezentację nowych i starych dzieł, z drugiej strony – wymuszają na współczesnym […]
Styczeń-luty 2004 Często zdarzają mi się konflikty z organizatorami i technikami w związku ze wszystkimi „komplikacjami”, jakie wywołuje moje ciągłe odmawianie gry na […]
Dla Uli Kropiwiec i Basi Andrunik Wszystko zaczęło się oczywiście od Festiwalu Franka Martina, który zorganizował w roku 1991 pan Jerzy Stankiewicz, […]
Do G#22 dołączona jest płyta – sampler wydawnictwa Requiem Records, w samym numerze, w dziale małe jest piękne – artykuł Łukasza Strzelczyka Odkrywanie archiwum o tejże […]
TOMEK: Nie wiem, czy ideałem pieśni jest ścisła odpowiedniość między wszystkimi aspektami muzyki oraz tekstu, więcej – zastanawiam się, czy […]
Improwizacja jest tworzeniem utworu muzycznego w trakcie jego wykonywania. W tym szerokim sensie jest ona wpisana w każde wykonanie muzyki bez względu na […]
EWA SCHREIBER: Myślę, że podstawowym celem tej dyskusji może okazać się uzasadnienie, że podjęliśmy właściwy temat. Mamy rozmawiać o „młodym pokoleniu polskich […]
Tej kolekcji nie tworzą wcale płyty najlepsze, ani najważniejsze, ani – to już z pewnością – najbardziej reprezentatywne. Ot, po prostu, […]
Scena muzyki improwizowanej w Polsce zawsze kojarzyła się z ruchem niszowym – mniej lub bardziej świadomą free improvisation uprawiano w półlegalnych knajpkach czy prywatnych mieszkaniach. […]