Glissando #36: Call for Papers
Magazyny o muzyce współczesnej „Glissando” oraz „Positionen” zapraszają do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Magazyny o muzyce współczesnej „Glissando” oraz „Positionen” zapraszają do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Magazyn „Glissando” tradycją wolnych naborów stoi, więc i tym razem z radością ogłaszamy cykl otwartych spotkań umożliwiających dołączenie do naszej redakcji. Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane szeroko rozumianą kulturą dźwięku do współpracy na różnych polach – od tworzenia i edytowania form pisemnych lub dźwiękowych przez tłumaczenia po grafikę i promocję.
Jan Topolski: Jak było w Grazu na Impulsie? Krzysztof Stefański: Jaki jest twój limit? Marta Śniady: Warsztaty podczas Impulsu miał prowadzić […]
Urok niemożliwości. Uwagi o Barbarze Buczkównie i jej estetyce Barbarę Buczkównę poznałem 20 maja 1984 roku podczas II Międzynarodowego Forum Młodych […]
Urodzona w roku 1932 Éliane Radigue przez całe życie była na uboczu świata współczesnej muzyki i sztuki. Dopiero od XXI wieku wymieniana […]
1. W kwietniu podczas New Opera Workshop (NOW 2019) w Brisbane grupa uczestników i uczestniczek wydarzenia – kompozytorki, dyrygenci, instrumentaliści, librecistki, wykonawcy, […]
Ihor Tsymbrovsky i Taras Melnychenko, koncert w moskiewskim klubie Mutabor, kwiecień 2019 r. Niewiele osób jest w stanie pochwalić się tak bogatym wachlarzem […]
I want the evocation of space, a place between desire and experience. ~ Carolee Schneemann, ścieżka dźwiękowa Meat Joy W […]
1. Jak się okazuje, nie jesteśmy sami w naszym zamiarze mapowania i zgłębiania pokolenia polskich kompozytorów urodzonych w latach 90. Na wysokości zadania […]
Nie pierwszy to już raz, gdy w Teatrze Wielkim w Poznaniu premierę ma opera współczesna, będąca swoistą wiwisekcją postaci szekspirowskiej Ofelii. Niespełna […]