glissando archiwum wpisów

Jubileusz na rozdrożach. KODY 2023

Oś programowa wydawała mi się w miarę spójna z założeniami, chociaż w przypadku niektórych koncertów widać było przechylenie na jedną ze stron zamiast syntezę folku i awangardy. Jak zaobserwowaliśmy, te odchylenia nie były tak wyraźnie oznaczone w programie, jak można by było oczekiwać, co powodowało pewne napięcia wśród publiczności… Zastanawiałam się, jaka jest w zasadzie grupa odbiorców festiwalu.

Podróż przez abstrakcyjne krajobrazy dźwiękowe

Nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że wszystkie utwory prezentowane podczas koncertu zawierają w sobie pewien rodzaj topografii, który zarówno poprzez dynamikę wykonania jak i symboliczny aspekt (pochodzenie kompozytorów i kompozytorek oraz ich podróże) generują abstrakcyjne krajobrazy dźwiękowe. 

Prasówka 24.06.2023

 W kolejnym odcinku przeglądu zaglądamy do „The Wire”, żeby zaprezentować młodą kompozytorkę o ukraińskich korzeniach, kartkujemy nowy „Notatnik Teatralny” w poszukiwaniu […]

Prasówka 20.06.2023

1. Zamiast przeglądu nekrologów zmarłej niedawno Kaiji Saariaho – wybitnej fińskiej kompozytorki, która w ostatnich dwóch dekadach szturmem zdobyła światowe sceny […]

„K” jak kryzys

Poniższy tekst jest moją odpowiedzią na artykuł „P” jak pokolenie autorstwa Krzysztofa Marciniaka i Moniki Żyły. Piszę „odpowiedzią”, a nie „polemiką”, bo […]