Warszawska Jesień 2016: Co poza operą?
Warszawska Jesień za Tadeusza Wieleckiego (a więc jedyna, którą znam z doświadczenia) zawsze miała nurt przewodni, ale zazwyczaj, choć widoczny i słyszalny, […]
Warszawska Jesień za Tadeusza Wieleckiego (a więc jedyna, którą znam z doświadczenia) zawsze miała nurt przewodni, ale zazwyczaj, choć widoczny i słyszalny, […]
Every picture has its shadows And it has some source of light Blindness blindness and sight The perils of benefactors […]
13 października 1966 w nowojorskim Armory rozpoczął się cykl wydarzeń 9 Evenings: Theatre And Engineering. Mający na celu eksperymentalną współprace pomiędzy […]
Ewa Szczecińska: Matthias Osterwold określał MaerzMusik jako „Festival für aktuelle Musik” (festiwal muzyki aktualnej), ty zmieniłeś podtytuł na „Festival für […]
OŚWIADCZENIE 1) W świetle wydarzeń ostatnich dni czujemy szczególną potrzebę mówienia o sytuacji kobiet w świecie muzyki współczesnej. 2) Sporządzone przez nas w ubiegłym […]
W Oslo funkcjonowały w ostatnich latach dwa teatry operowe. Obok tradycyjnej Opery Norweskiej działała również The Norwegian Opra1 (pisownia oryginalna). Mieściła […]
Park zdrojowy nocą: wśród drzew unoszą się białe balony-głośniki, za krzakami szumią i migają telewizory, na polanie szaleje elektryczny basista. Podnoszone […]
I Lata 50. i 60. to okres powstania całego szeregu nowych form teatralno-muzycznych, które wiązały się poszerzeniem pojęcia muzyki przez Johna […]
Spośród mnóstwa obrazów pokazywanych na 16. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym T-Mobile Nowe Horyzonty chciałbym tutaj przybliżyć te, które są interesujące z perspektywy […]
Wnioski z przebiegu tworzenia LAB dla dzieci w Hailuoto w Finlandii, czyli próba ujarzmienia chaosu podczas realizacji. O Johnie Cage’u dowiedziałam się, kiedy miałam […]