Teatr dźwiękowy. Przechadzka szlakiem performatywnym
Zawsze z lekka mnie wnerwiały recenzje w rodzaju: na co dzień nie słucham jazzu, ale ta nowa płyta Tomasza Stańki jest wspaniała.
Zawsze z lekka mnie wnerwiały recenzje w rodzaju: na co dzień nie słucham jazzu, ale ta nowa płyta Tomasza Stańki jest wspaniała.
Oświadczenie kompozytora po pierwszym wykonaniu utworu Process podczas 10. Festiwalu Prawykonań w Katowicach
Swego czasu intensywnie zajmowałem się twórczością Petera Greenawaya – do dziś fascynują mnie jego transmedialne eksperymenty i poszukiwania estetyki nowego post-filmowego […]
1. Wiosna wokół szaleje, więc nie dziw, że kolejne pisma celują w tematy przyrodnicze, często łącząc je z muzyką i dźwiękiem. Bo niedawnym […]
1. „Kiedy jestem bezpośrednio zaangażowany w nagrania jako producent lub muzyk, staram się stworzyć nową jakość, nową przestrzeń. Ta dźwiękowa i społeczna […]
1. W tym tygodniu zaczynamy od słuchania miasta, które z pozycji antropologicznych charakteryzuje tekst Shannon Mattern pt. Urban Auscultation; or, Perceiving […]
28 czerwca 2019 roku w Nowym Teatrze odbył się drugi (mamy nadzieję, że nie ostatni) pokaz opero-instalacji Fiasko w reżyserii kolektywu […]
Marta Konieczna: Zdaje się, że lubisz wprowadzać swoich odbiorców w ciemność? Kuba Krzewiński: Bardzo chętnie. Black of Granule (2012) wiąże się […]
1. W tym tygodniu zaczynamy prasówkę od rozmowy Ewy Szczecińskiej z Gośką Isphording, która ukazała się na łamach „Ruchu Muzycznego”. Po […]
Główny dworzec kolejowy we Wrocławiu, pieczołowicie odnowiony neogotycki budynek, krył i kryje w sobie wiele tajemnic. Kiedyś na parterze, w miejscu obecnego marketu, […]