glissando archiwum wpisów
One says Mexico: paisajes sonoros de México de Stefano Scodanibbio
In memoriam Stefano Scodanibbio1 Una inexplicable lealtad geográfica lleva a Scodanibbio a crear ese lugar de encuentro acústico y mental llamado One says […]
Dziecko i dźwięki – od pierwszego krzyku do baby disco, czyli o wymiarach współczesnej kultury dziecięcej
Dzieci mają głos! „Giving Voice to Children” – taki tytuł nosi wstępny rozdział epokowej monografii poświęconej muzycznym kulturom dziecięcym różnych […]
Call for Papers: Glissando #28 – System / Wykonawstwo muzyki współczesnej
Że muzyka jest najbardziej „niematerialną” ze sztuk – to już wiemy. Tym razem chcemy spojrzeć na nią z innej strony: ekonomicznej, instytucjonalnej, systemowej, materialnej.
Dźwięki zabronione
13. Przegląd Sztuki SURVIVAL, Wrocław, 26-30 czerwca 2015. Czyny zabronione – hasło przewodnie wrocławskiego 13. Przeglądu Sztuki SURVIVAL bezpośrednio nawiązuje […]
Wystarczy pojechać do Warszawy, aby uzmysłowić sobie, że Wrocław brzmi inaczej.
Wywiad z zespołem wrocławskiej Pracowni Audiosfery Izabela Smelczyńska: Badania nad soundscapem prowadzi Pan już od około dziesięciu lat. Jednak Pracownia Badań […]
Dwa monodramy+
Trzecia odsłona „Projektu P” w warszawskiej Operze Narodowej przyniosła nam kilka rozstrzygających, jak sądzę, odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zamierzenie to […]
G#26 | Errata | Musica Publica | Papier Piece | Bałagan w Pardon, To Tu – fototelacja
18 maja 2015, zanim rozpoczęliśmy dyskusję wokół Glissanda #26, zaprosiliśmy naszych łódzkich przyjaciół (Aleksandrę Chciuk i Kubę Krzewińskiego) oraz publiczność do wspólnego wykonania […]
Chropowatość dźwięków Łodzi #2 – wywiad z Marcinem Stańczykiem
W jaki sposób kompozytor odczuwa miasto? Każde miasto ma swoją charakterystykę dźwiękową. Zauważyłem to kiedy zacząłem podróżować po świecie. Postrzegam rzeczywistość poprzez dźwięki