Glissando #C Iran – premiera pierwszego bloku materiałów // premiere of the first block of materials
Prezentujemy dzisiaj pierwszy blok materiałów w ramach naszego hybrydowego numeru irańskiego.
Prezentujemy dzisiaj pierwszy blok materiałów w ramach naszego hybrydowego numeru irańskiego.
Zapraszamy na naszą nową, wielojęzyczną podstronę poświęconą współczesnej, elektronicznej i improwizowanej z Ukrainy
Przeglądając „Ruch Muzyczny”, „Kulturę Współczesną”, „Teatr”, „Odrę” i „Przekrój” o performatyce, postpandemii, parytetach, pieniądzach i śpiewaniu rozmawiają Natalia Górecka i Piotr Tkacz-Bielewicz.
Festiwal klasy A? W branży filmowej podobny festiwal należałby do legendarnej klasy A. W sekcji konkursowej wyświetlane są tam same premiery, […]
Oświadczenie kompozytora po pierwszym wykonaniu utworu Process podczas 10. Festiwalu Prawykonań w Katowicach
Jeszcze pięć lat temu napisałybyśmy w tym miejscu manifest. Z zacięciem argumentowałybyśmy, że tworzona przez nas i nasze_ych rówieśniczki i rówieśników krytyka muzyczna musi […]
Audio Art tradycyjnie jest rozciągnięty w czasie, a tworzące go wydarzenia niekiedy odbywają się na przestrzeni kilku miesięcy. Jubileuszowa edycja trwała dokładnie dziewięć dni, co uczyniło ją najdłuższym festiwalem, w jakim miałam okazję brać udział.
Otóż najpopularniejszym utworem autorstwa Trzaskowskiego na platformie Spotify nie jest ani „Wariacja na temat Oj tam u boru” z albumu „Seant” (9380 odtworzeń), ani kompozycja „Synopsis” z debiutanckiej płyty kwintetu (11680 odtworzeń), a utwór „Moonset 2” (83607 odtworzeń) i inne kompozycje niejakiego Andre Tschaskowskiego.
Jestem zdania, że aby powstała dobra narracja, dobra opowieść autor po prostu musi ograniczyć własne ego, trochę o sobie zapomnieć, tak aby zrobić miejsce dla samej historii i dla słuchacza, i to nawet w przypadku, kiedy opowiada sam o sobie. Słynne angielskie „cut your darlings”, czyli „wytnij to, co kochasz” rozumiem jako świadomy, uczciwy wybór, dokonany wobec siebie i słuchacza.
Prawdziwa feeria występów gościnnych naszych redaktorek_ów, od występów i relacji koncertowych, przez recenzje książkowe po reportaże około filmowe. W tej prasówce nie mogło zabraknąć Lydii Tár i Wayne'a Shortera, ale jest też Lidia Zielińska i Anastassis Philippakopoulos.