0
O piśmie
Numery
Cykle
Ukrainian Corridors
Iran
Audiopapers
Teksty
Dystrybucja
Kalendarz
Sklep
Search
0
O piśmie
Numery
Cykle
Ukrainian Corridors
Iran
Audiopapers
Teksty
Dystrybucja
Kalendarz
Sklep
Search
indeks alfabetyczny wpisów
_
Agata Klichowska
_”/._.\”_
1
Kamila Kijowska
,
Krzysztof Marciniak
Rubryka latynoamerykańska #1: La Rana Toro
Antoni Michnik
„Dziś lud roboczy wsi i miasta w jedności swojej stwarza moc” – dźwięki obchodów 1 Maja w Berlinie
Katja Heldt
, tłum. Karolina Rønnes
100 lat Else Marie Pade. Od zapomnianej pionierki do pożądanej ikony
Jacek Skolimowski
1,2 Dimi 3. Emiter
2
#22: płyta Requiem Records
Rafał Księżyk
23 czarne płyty
3
Joanna Zabłocka
,
Krzysztof Marciniak
30 Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Warszawskich Spacerów Dźwiękowych Slow Soundwalking Warsaw Pan-the-Mic Edition
Redakcja
30JMFWSDSSWPE – fotorelacja
4
Monika Żyła
Diversity Curating
8
Przemysława Jackowicz-Korczyńska
8. NeoArte – Syntezator Sztuki
9
Ewelina Orczyk
9. CoCArt Music Festival 2017
A
Piotr Tkacz
A kind of curve: Mark Fell links up with Glissando
Natalia Glinka-Hebel
A sign is just a metaphor. Interview with Andreas Lutz
Adriana Borowska
about:blank
Antoni Michnik
,
Jan Topolski
,
Marta Konieczna
,
Piotr Cichocki
,
Piotr Tkacz
Afrykańska nowoczesność na zachodnim winylu – debata
Ewa Szczecińska
,
Jan Topolski
Aleksandra Gryka – wywiad
Jan Topolski
,
Marta Konieczna
Dźwięk w ruchu. Rozmowa z Aleksandrą Słyż
Piotr Tkacz
Alessando Bosetti – wywiad
Piotr Tkacz
Altas, czyli urządzenie: „Time Regained” Björna Schmelzera i Margaridy Garcii
Antoni Michnik
Alvin Lucier. Inna tradycja muzyki eksperymentalnej
Filip Felicki
,
Michał Mendyk
„Anaforystyka” Sławomira Kupczaka, czyli o heterofonii raz jeszcze
Przemysław Psikuta
Andrzej Izdebski – wywiad
Ewa Szczecińska
,
Jan Topolski
Andrzej Kwieciński – wywiad
Michał Tomczak
Malujemy portret Andrzeja Trzaskowskiego 2.0 – nie biogram, a omówienie zagadnień mniej znanych
Jan Topolski
Ani byt, ani niebyt
Krzysztof Marciniak
Ankieta „praca w muzyce współczesnej”
Natalia Sielewicz
Anna Zaradny. Echo bez źródła
Maximiliano Bober
Aquello que es necesario preservar – conversación con Rolando Hernández Guzmán
Antoni Michnik
Archeologia pojęcia manifestu / Krótka historia manifestów w Europie Środkowo-Wschodniej
Marta Michalska
Archiwa dźwiękowe: Call for audio papers
Piotr Tkacz
, tłum. Maximiliano Bober
Ariel Guzik – Un artesano cósmico
Barbara Bogunia
Ars combinatoria i mistyczne automatony
Barbara Bogunia
Ars combinatoria i mistyczne automatony
Piotr Tkacz
Art processes can’t hide anymore in their lovely, protected tower – an interview with Julien Ottavi
Piotr Tkacz
Art processes can’t hide anymore in their lovely, protected tower – an interview with Julien Ottavi
Masha Kashyna
Artistic resistance in times of war
Marta Beszterda
“As many dreams of freedom as we can get” – on gender and inclusivity in electronic music at the Mutek festival’s “Keychange :: Amplify” symposium
Łukasz Kozak
Audio Art 2016
Anna Prokop
Powrót do przeszłości, czy zwrot ku przyszłości? Festiwal Audio Art 2017
Patrycja Sznajder
O 30. edycji Audio Artu, czyli nieśmiertelnej refleksji nad dźwiękiem
Antoni Michnik
Audiosfera epidemii – wstępny zarys. Postscriptum do „Glissanda” #36
Maciej Smoczyński
Autechre – muzyka obiektywna
Weronika Bielecka
Opowieści (nie) z tego świata – wrażenia z I edycji Avant Art Festival w Lublinie
B
Małgorzata Heinrich
Barry Truax: od komunikacji do projektowania
Monika Szulc
Świat w (nie)szkicu. Rozmowa z Agnieszką Widlarz i Anną Kierkosz
Jan Topolski
Becoming MINU 2023
Ewa Szczecińska (Polskie Radio)
,
Monika Żyła
Berno Odo Polzer – wywiad
Monika Pasiecznik
Bez śmiechu i ironii. Rozmowa z Trondem Reinholdtsenem
Eliza Orzechowska
Bez tytułu
Krzysztof Kwiatkowski
Biennale Musica: Młode lwy, jeden złoty
Łukasz Mikołajewski
Björk: muzyka jak wielka góra
Björk Guðmundsdóttir
,
Karlheinz Stockhausen
Björk spotyka Karlheinza Stockhausena
Oramics
Bogumiła Piotrowska
Ewa Chorościan
Borealis 2021. Festiwal jak pudełko czekoladek
Nina Fukuoka
Break the Silence
Inés R. Artola
Brzmienia | tekst z katalogu do wystawy Eduardo Chillida
Marcelina Werner
Brzmienia ziemi jałowej – 18. Przegląd Sztuki SURVIVAL | Wasteland
Franciszek Ploch
Bycie jest tworzeniem nowej rzeczywistości. Rozmowa z Ihorem Tsymbrovskim
C
Mariusz Gradowski
C-dur/F-dur/G-dur
Przemysław Psikuta
Caine Variations
Barbara Bogunia
Call for Papers: Glissando #27 – Dziecko
Antoni Michnik
Call For Papers: Glissando #25 – Manifesty
Krzysztof Marciniak
Call for Papers: Glissando #26 – Soundscape
Monika Pasiecznik
Call for Papers: Glissando #28 – System / Wykonawstwo muzyki współczesnej
Daniel Brożek
Call for papers: Glissando #31
Adriana Borowska
Call for papers: Glissando #32
Izabela Smelczyńska
Call for papers: Glissando #33
Antoni Michnik
,
Michał Mendyk
Call For Papers: Glissando #35 – Radio
Aleksandra Brzostek
,
Dariusz Brzostek
Call for papers: Glissando #34 – Chiny. Dźwięk (od) środka.
Małgorzata Kęsicka
„Can you imagine that you are sound?” W kosmosie dźwięków Pauliny Oliveros
Jan Topolski
CC Partch/Poland
Antoni Michnik
,
Piotr Tkacz
Centrum i urządzenia peryferyjne. Relacja z Huddersfield Contemporary Music Festival 2020
Jan Topolski
,
Joanna Hendrich
Cezary Duchnowski – wywiad
Angelika Tracz
,
Joanna Kwapień
Glissando #42: call for papers
Monika Żyła
CFP: #43 Diversity. Curating
Antoni Michnik
,
Marta Konieczna
CFP: #44 Avant-Pop
Mateusz Felczak
CFP #45: Gry
Call for papers: Glissando #29 – Konceptualizm
Jan Topolski
Call for papers: Glissando #30
Jan Topolski
,
Marta Konieczna
Chcę więcej ciała i materii. Rozmowa z Kubą Krzewińskim
Dariusz Brzostek
Chiny. Dźwięk (od) środka
Antoni Michnik
,
Wioleta Żochowska
Chłopięcy eskapizm / Apokalipsy nie będzie – relacja z Dni Muzyki Nowej
Maja Dębska
Chropowatość dźwięków Łodzi #1 – wywiad z Arturem Zagajewskim
Maja Dębska
Chropowatość dźwięków Łodzi #2 – wywiad z Marcinem Stańczykiem
Jagoda Olczyk
Chwytanie nieobecności. Relacja z 20. Przeglądu Sztuki SURVIVAL
Anna Wójcikowska
Ciało jako metronom – o wystawie Muzeum Rytmu
Klara Korejba
Ciałomuzyczność – o ucieleśnionej muzyce Tash Sultany
Krzysztof Pietraszewski
,
Olga Drenda
Cierpienie i wypoczynek. O muzyce Kevina Drumma
Jan Topolski
Ciężki los Schwerdtfegera
Michał Mendyk
,
Wojtek Zrałek-Kossakowski
, tłum. Beata Marczyńska-Fedorowicz
Co czyni nam radio? Rozmowa z Gregorym Whiteheadem
Michał Weicher
Co nas kształtuje? O muzycznych pamiątkach z dzieciństwa
Tosia i jej Tata
Recenzja #2: Co to jest M.U.ZY.K.A.?
Agnieszka Grzybowska
CoCart 2014. Słuchanie: wzrok w służbie
Emilia Stachowska
CoCArt 2018 – transowy, nieokiełznany, odważny
Jacek Plewicki
,
Piotr Tkacz
„Coś więcej niż maszyna” – wywiad z Anstamem
Klaudia Rachubińska
COUM guarantee disappointment. O muzyce, manifestach, miłości i rozczarowaniu
Karolina Karnacewicz
,
Piotr Tkacz
Creepy Teepee 2017
Piotr Tkacz
CTM.13: Free association with Matmos
Piotr Tkacz
CTM 2012
Jacek Plewicki
CTM.2013: Oda na cześć muzycznego konserwatyzmu – wywiad z Uwe Schmidtem
Jacek Plewicki
,
Piotr Tkacz
CTM.2013: „Some paintings have frames. Some do not.” – Q&A with Eugene S. Robinson
Jacek Plewicki
,
Piotr Tkacz
CTM.2013: „Some paintings have frames. Some do not.” – Q&A with Eugene S. Robinson
Daniel Brożek
CTM 2018 – sny o etiopskim spektralizmie
Monika Żyła
Curating through research. MaerzMusik 2023
Redakcja
Cykl koncertów zapowiadających #29. Trasa Josepha Kudirki
Natalia Glinka-Hebel
Czarny (s)pokój. Wybrane premiery galerii dźwiękowej w gdańskiej Kolonii Artystów
Piotr Tkacz
Czas przeszły niedokonany. FAZMA Festival 2021.
Agata Pasińska
Czasie – zwolnij! Chwytanie nieuchwytnego. Wrażenia z Canti Spazializzati #11 we Wrocławiu, 08.10.2022
Monika Szulc
Czego pragnie dziecko…
Jacek Skolimowski
Czuły barbarzyńca. G. X. Jupitter-Larsen – wywiad
Mateusz Franczak
Czy banan może zmienić oblicze sztuki XX wieku – Velvet Underground & Nico
Wojtek Kurek
Czyj Survival? Przegląd Sztuki Survival 2023
Tomasz Jativa
Czym był vaporwave?
Martyna Poznańska
Czym jest dźwięk, czym jest moje doświadczenie słuchania?
Christian Munthe
Czym jest free improvisation?
D
Michał Libera
Dadu Warfatti i przegadana muzyka
Jan Topolski
Czas redefinicji. Darmstädter Ferienkurse 2023 (II)
Jan Topolski
Czas redefinicji. Darmstädter Ferienkurse 2023 (I)
Debaty „Glissanda” na festiwalu Musica Polonica Nova
Jan Topolski
,
Janusz Zieliński
Dialog o antologiach. Noise & Electronic, OHM, Haunted Weather
Dominik Mokrzewski
,
Jan Topolski
Dialog o atonalności, polirytmii i pudlach
Jan Topolski
,
Lech Komendant
Dialog o serze i szynce…
Oramics
Karolina Karnacewicz / Morgiana Hz
Jacek Skolimowski
Do utraty słuchu
Jan Topolski
Dojrzałość? Podcasty wokół Sacrum Profanum
Wioleta Żochowska
Zabawa bez cenzury. Rozmowa z Dominikiem Strycharskim
Paweł Klimczak
„Don’t be so hip!” Czyli trudny bilans polskiego poptymizmu
Marta Dziewanowska-Pachowska
Holistyczne doświadczanie rzeczywistości. Wywiad z Ewą i Jackiem Doroszenko
Jan Topolski
Doświadczenia, nie utwory. Borealis 2023
Karol Nepelski
Dotyk dźwięku
George E. Lewis
, tłum. Szymon Ozimek
Drobny akt kuratorstwa
Andżelika Kaczorowska
Drogi kontrkultury. Unsound 2017
Redakcja
Druga fala z głoś/nika
Weronika Bielecka
Drżenie czasu. 10. Sanatorium Dźwięku
Krzysztof Marciniak
Drzewa na wygwizdowiu. Szumiące Arboretum Petera Ablingera
Dariusz Brzostek
Dubbing London
Krzysztof Stefański
, tłum. Agata Klichowska
Dusting off old keys
Antoni Michnik
Dwa dni w Trafostacji w Szczecinie
Tomasz Biernacki
Dwa monodramy+
Natalia Glinka-Hebel
Dyskomfort kontrolowany. Wrażenia z OSA Festival 2023
Klaudia Baranowska
Dziadek muzyki techno?
Olga Byrska
Dzieci epoki negatywnej. O Zdobywcach scen akustycznych Lukáša Jiřički
Dzieci mówią jak jest
Barbara Bogunia
Dziecko i dźwięki – od pierwszego krzyku do baby disco, czyli o wymiarach współczesnej kultury dziecięcej
Krzysztof Stefański
Dziękuję Pan Wykonawca*. Relacja ze Słuchalni 2016
Sabine Breitsameter
Dźwięk w sieci
Jan Topolski
Dźwięki nie tylko sąsiedzkie
Maciej Wirmański
Dźwięki słusznie fetyszyzowane. Jonáš Gruska i LOM
Maciej Jabłoński
Dźwięki z przestrzeni. O muzyce Ewy Trębacz
Anna Wójcikowska
Dźwięki zabronione
Barbara Spodymek
Dźwiękowe teleportacje – relacja z festiwalu Brand New Music w Katowicach
Agata Pasińska
,
Antoni Michnik
,
Jan Topolski
,
Natalia Górecka
Dźwiękowe zjawiska 2019
Agata Janikowska
Dźwiękowy kapitał – Relacja ze Sceny Dźwiękowej 16. Przeglądu Sztuki SURVIVAL
E
Anna Prokop
Echa undergroundu
Dorota Kozińska
Edyp z Tufnell Park
Marta Konieczna
Efemeryda w Warszawie. Relacja z festiwalu Ephemera
Krzysztof Marciniak
Ekopolityka ciszy
Justyna Anders-Morawska
Eksperymenty w intymnej różnorodności. Wrażenia z Musica Privata 2023
Jurij Dobriakow
, tłum. Jan Topolski
Eksplozja na zewnątrz. Muzyka elektroakustyczna na Litwie
Dariusz Brzostek
Eksplozja z dawna oczekiwana – Brötzmann dzisiaj
Angelika Tracz
,
Jan Topolski
Elektroniczne interakcje. Relacja z festiwalu Ad Libitum 2019
Aleksandra Kowalczyk
Emancypacja syren
Tadeusz Kosiek
ESP disk
Krzysztof Marciniak
Estoński Sen
Oramics
Ewa Justka
F
Antoni Michnik
, tłum. Maximiliano Bober
Fábrica Comunitaria – notas sobre la exhibición „Constelaciones de la audio-máquina en México”
Antoni Michnik
Fabryka wspólnoty – o wystawie „Critical Constellations of Audio-Machine in Mexico”
Zosia Hołubowska (Mala Herba)
Femmes in Sonology: Hilde Wollenstein
Zosia Hołubowska (Mala Herba)
Femmes in Sonology: Lucie Nezri
Zosia Hołubowska (Mala Herba)
Femmes in Sonology: Marlene Fally
Aleksandra Brylska
Fenomen event scores
Piotr Tkacz-Bielewicz
Festiwal muzyki solowej, często perkusyjnej. Wrażenia z Sanatorium Dźwięku 10 Lato
Natalia Górecka
Festiwal po… przerwie. Poznańska Wiosna Muzyczna 2021
Jan Topolski
Festiwal Prawykonań 2021
Antoni Michnik
,
Jan Topolski
Festiwal przyjaźni czesko-nowojorskiej. Ostravské Dny 2017
Joanna Zabłocka
,
Krzysztof Marciniak
Festiwal Soundwalku – call for spacers
Szymon Borys
Festiwal uniwersalny. New Opera Days Ostrava 2018
Wioleta Żochowska
Festiwal z kompleksami. Relacja z 9. Musica Electronica Nova
Filip Szałasek
Wtajemniczenie w słuch
Justyna Stasiowska
Fizyczne ślady krążenia – o wystawie Anny Zaradny „Rondo znaczy koło”
Jagoda Olczyk
Formy przejściowe. Pop i awangarda w twórczości artystek transpłciowych
Jan Topolski
Fortepian w składzie sztuki
Michał Libera
Fred Frith: replika
Michał Libera
Free improvisation – bibliografia
Monika Pasiecznik
Funkcje i praktyki
Monika Pasiecznik
Funkcje i praktyki
Michał Mendyk
Fwd: Re
G
G#26 | Errata | Musica Publica | Papier Piece | Bałagan w Pardon, To Tu – fototelacja
Piotr Tkacz-Bielewicz
So much is happening at the same time. Interview with gamut inc
Natalia Górecka
Gdy sacrum przechodzi w profanum. Wrażenia z Sacrum Profanum: Interakcje w Krakowie, 25.08.2022
Antye Greie-Ripatti
, tłum. Dorota Żurek
Gdy słuchasz, „ono” też słucha
Paulina Pikiewicz
Gdzie jesteś dźwiękowa reportażystko_to? Audionomia 2022 – konieczność pracy u podstaw i dźwiękowe wyznanie wiary
René Libert
Gdzie ta czwarta ściana? 7. Instalakcje w Nowym Teatrze
Marta Beszterda van Vliet
Gender, Canon, and Eastern European Women Pioneers of 20th-century Electronic Music
Philip Palmer
, tłum. Paweł Dziadur
Genesis Dźwięku
Philip Palmer
, tłum. Paweł Dziadur
Genesis Dźwięku
Agata Pasińska
Głębia dźwięku i całkowite zanurzenie. Relacja z 7. Sanatorium Dźwięku (Sokołowsko 2021)
Grzegorz Filip
Głębokie słuchanie. Toshio Hosokawa i jego muzyka
Brian Duguid
, tłum. Jakub Szczypa, Ania Pęcherzewska
Glenn Branca – wywiad
Anita Andrzejczak
Gliss#26 | Faktoida | A3Music | Rura na Piotrkowskiej – fotorelacja z Łodzi
Glissando #25 – Manifesty
Glissando #26 – Soundscape
Barbara Bogunia
Glissando #27 – Dziecko, Kraków
Redakcja Magazynu Glissando
Oświadczenie: sytuacja kobiet
Michał Libera
Glissando #36: Call for Papers
Justyna Stasiowska
Glissando #37: Call for Papers
Agata Klichowska
,
Wioleta Żochowska
Glissando #38: Call for papers
Krzysztof Stefański
Glissando #39: call for papers
Glissando #4 (muzyka elektroniczna) w PDF
Piotr Cichocki
Glissando #40: call for papers
Glissando #41: call for papers
Krzysztof Dziuba
Glissando #A: Call for Papers
Robert Losiak
,
Sławomir Wieczorek
Glissando #B: Call for Audio Papers
Robert Losiak
,
Sławomir Wieczorek
Glissando #B ekologia dźwiękowa. 28.07 PREMIERA finałowej części numeru!
Glissando #C Iran – premiera pierwszego bloku materiałów // premiere of the first block of materials
Glissando #C Iran – premiera trzeciego bloku materiałów // premiere of the final batch of materials
Glissando #Iran: call for works
Redakcja
Glissando (nie)wrapped a odredakcyjne podsumowania i rekomendacje 2022
Glissando: nowe otwarcie
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
,
Krzysztof Marciniak
Glissando w Radiu Kapitał #1: od radia społecznościowego do sztuki radia
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
,
Kasia Lach
,
Krzysztof Marciniak
Glissando w Radiu Kapitał #2: ekologia akustyczna
Antoni Michnik
,
Dominika Klimek
,
Joanna Zabłocka
Glissando w Radiu Kapitał #3 (z udziałem Dominiki Klimek): polskie radiostacje studenckie i radiowe eksperymenty
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
Glissando w Radiu Kapitał #4: sport i sound studies
Antoni Michnik
,
Klara Cykorz
,
Klaudia Rachubińska
,
Krzysztof Marciniak
Glissando w Radiu Kapitał #5: Glissando / Czarodziejskie Pudełko crossover – Doctor Who
Glissando wrapped: 2021
Krzysztof Marciniak
,
Monika Żyła
Glissandowe Radio w Kuchni 2017
Edvardas Šumila
Global and Local: An Observation from the Neighborhood
Jan Topolski
Głos/nik: call for audio papers
Małgorzata Gałaś
Głosy na Jesieni
H
Jakub Kłeczek
Hatsune Miku: „Still Be Here” na Transmediale i CTM Festival 2016. Multimedialny esej o wykonawcach przyszłości
Michał Mendyk
Haydn na herbatce u Scelsiego
Dariusz Brzostek
Henri, wyrodny wnuk Fryderyka? O koncepcji języka poetyckiego
Monika Pasiecznik
Heroines of Sound 2017
Wioleta Żochowska
Do Female-Oriented Festivals Come with An Expiration Date? Heroines of Sound 2023
Maciej Guzy
Hey, Björk, I’ve got a few questions
Adam Suprynowicz
Hillborg. Muzyka niebieskiej planety
Maria Olbrychtowicz
Hiper-normalny, hiper-zwyczajny. Festiwal Audio Art 2023
Radosław Sirko
Historia i prehistoria technicznego zapośredniczenia dźwięku. Perspektywa mediologiczna i antropologiczna
Maximiliano Bober
Historia utkana z dźwięków – rozmowa z Angélicą Castelló
Luigi Nono
Historyczna rzeczywistość w muzyce współczesnej
Aleksander Wnuk
Homework. Ciało automatyczne (?)
Piotr Tkacz
Hope in the Sound. A conversation with Annea Lockwood
Michael Rebhahn
, tłum. Prasqual
How to Become a Successful Composer
Jan Topolski
Huddersfield 2016: HCMF//www?
Anna Gluc
Hyōshigi, antropocen i dziadocen. Relacja z 20. Sacrum Profanum w Krakowie, 2.09-11.09.2022
I
Iga Batog
I think about the repertoire and music history as a kind of shared, common subconsciousness. Interview with Simon Steen-Andersen
Antoni Michnik
„If You Get Cut, You Better Bandage the Knife” – zapis w sztuce dźwięku tworzonej przez kobiety w latach 1950–80
Marcin Barski
Ikona cudzych stylów. Zbigniew Karkowski – wywiad.
Krzysztof Marciniak
Implantowana. Klaudia Wereniewicz w rozmowie z Krzysztofem Marciniakiem
Antoni Michnik
,
Dawid Martin
,
Krzysztof Dziuba
,
Maria Szymańska-Ilnata
,
Marianna Lis
,
Marzanna Popławska
,
Piotr Tkacz
,
Robert Prokopowicz
Indonezja Uchem. Audio papers o muzyce indonezyjskiej
Radosław Sirko
Inny noise. Biały szum a czarny metal
Krzysztof Kwiatkowski
„Inori” Karlheinza Stockhausena
Michał Tomczak
Instrumentacje, filozofie i inne. Warszawska Jesień 2022 (3/3)
Agata Pasińska
Intermedialny labirynt. Relacja z 33. Musica Polonica Nova
Jan Topolski
, tłum. Jerzy Sergiusz Malanowicz
Intro
Jan Topolski
, tłum. Jerzy Sergiusz Malanowicz
Intro
Daniel Brożek
Intro
Iza Smelczyńska
intro
Antoni Michnik
,
Michał Mendyk
intro
Kierownictwo rządowego grantu no. Delta X2316
intro
Dorota Żórawska-Dobrowolska
IRCAM, Paryż
Oramics
Irmina
Oramics
Izabela Dłużyk
J
Jan Topolski
Jak nie należy pisać wstępniaków
Michał Mendyk
Jak powstaje i co znaczy muzyka Wolframa – wywiad z Dominikiem Kowalczykiem
Antoni Michnik
Jaka wspólnota na czas katastrofy? London Contemporary Music Festival 2018
Dariusz Brzostek
Jamming in Kingston
Weronika Trojańska
, tłum. Antoni Michnik
Jedno oko wystarczy – choroby w twórczości George’a Maciunasa
Monika Pasiecznik
Jennifer Walshe – kameleon muzyki współczesnej
Monika Pasiecznik
Jennifer Walshe – kameleon muzyki współczesnej
Janusz Jabłoński
,
Tomasz Gregorczyk
Jeśli słyszysz, to znaczy, że żyjesz. Rozmowa z Mazenem Kerbajem
Joanna Bronisławska ASI MINA
Jest LEKCJA jest TEMAT / BR R011
Joanna Bronisławska ASI MINA
Jest LEKCJA jest TEMAT / BR R011
Krzysztof Marciniak
Johannes Kreidler – wywiad
Antoni Michnik
,
Joanna Kwapień
Jubileusz na rozdrożach. KODY 2023
K
Filip Szałasek
„K” jak kryzys
Olga Drenda
Kasetowe fantazmaty
Jan Topolski
,
Małgorzata Heinrich
Nieidealnie też jest pięknie. Rozmowa z Katarzyną Krzewińską
Natalia Jarząbek
Kathryn Williams and her breathtaking “Coming Up For Air” project
Daniel Brożek
Pneumatofonia instrumentów – ciekawostki 29. Musica Polonica Nova
Lech Komendant
Keiji Haino
Wojciech Mszyca jr
Kim jest Otomo Yoshihide?
Piotr Cichocki
Kinszasa – Nairobi – Maputo: ruch zamiast mapowania
Monika Pasiecznik
Kobieta w operze
Sławomir Wojciechowski
Recenzja #1: Kocia muzyka z wilczą kwintą
Marcelina Werner
Kody 2021
Andrzej Chłopecki
Kolęda na plaży
Sune Anderberg
, tłum. Kajetan Chlipalski
Kolejny dzień, kolejne odkrycie Else Marie Pade
Kolejny numer „Glissanda” w pdf!
Antoni Michnik
,
Izabela Smelczyńska
Komentarz do wyroku Sądu Najwyższego w sprawie zawierania przez muzyków umów o dzieło
Anna Szamotuła
,
Magdalena Chomczyk
Komponowanie zaprzeczenia. Sanatoryjna kuracja hałasem. Sanatorium Dźwięku 2023
Krzysztof Marciniak
Kompozytor w pejzażu dźwiękowym #1 / Krzysztof Knittel – wywiad
Krzysztof Marciniak
Kompozytor w pejzażu dźwiękowym #2 / Dobromiła Jaskot – wywiad
Krzysztof Marciniak
Kompozytor w pejzażu dźwiękowym #3 / Arturas Bumšteinas – wywiad
Antoni Michnik
Konceptualizm, ironia, intermedia – „Opery” Fluxusu
Antoni Michnik
,
Piotr Tkacz
Końcówka sezonu? Tectonics 2021
Dominika Micał
Konstrukcja czasoprzestrzeni w muzyce Harrisona Birtwistle’a
Marta Konieczna
Kontrowersyjna ergonomia. Rozmowa wokół projektu „Vitriolum” Wojciecha Rusina i Spółdzielni Muzycznej
Jacek Skolimowski
Konwencja wiedeńska
Justyna Anders-Morawska
Kości zostały zagrane
Jan Topolski
,
Michał Mendyk
Krążąc między dźwiękami. Wokół 3. Turning Sounds, 3. Unsound i Mik.Party
Justyna Stasiowska
Krytyczna porażka, krytyczny sukces, czyli jak? Najlepszą rzeczą, jaką w życiu przeczytałam, była „Morfologia bajki” Władimira Proppa
Wioleta Żochowska
Krytyka niepozbawiona kompleksów, czyli w odpowiedzi na polemikę Sławomira Wieczorka
Jan Topolski
,
Michał Mendyk
Krzysztof Knittel – wywiad
Krzysztof Kwiatkowski odchodzi z „Ruchu Muzycznego”
Krzysztof Marciniak
Kurs na Darmstadt
L
Maximiliano Bober
La tierra tiene memoria, el cuerpo también – entrevista con Concepción Huerta
Launch event of #29 issue at Errant Sound in Berlin – photo report
Antoni Michnik
Leśne wspólnoty: inPROGRESS 2021
Małgorzata Greszta
Lewe ucho wulkanu
Maja Dębska
Li(bi)do zakładów dziewiarskich w Łodzi
Marta Tabakiernik
,
Piotr Tabakiernik
Ligeti w mikro-perspektywie
Jan Topolski
Lionel Marchetti – wywiad
Šarūnas Nakas
Litewska gałąź minimalizmu?
Monika Pasiecznik
Lokowanie muzycznego produktu. Kilka refleksji wokół koncertu dzisiaj
Wioleta Żochowska
Lubelska Jesień – relacja z Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY
Jan Topolski
Lubimy sobie pograć. 20 lat zespołu Kwartludium
Tatjana Böhme-Mehner
Luc Ferrari. Komponował zawsze i wszędzie. Nawet siebie samego…
Dzwenisława Safian
Lwów i muzyka nowa podczas wojny
M
Monika Pasiecznik
Maerz Musik 2021. Czekając na Okwui Enwezora muzyki
Oramics
Magdalena Piotrowska
Radosław Siedliński
Magma: o pewnym fenomenie muzyki XX wieku
Sławomir Wieczorek
Mają oni we Wrocławiu muzykę, dlatego, że mają płyty. Wokół relacji z 9. festiwalu Musica Electronica Nova
Making digital music
Łukasz Strzelczyk
Iżby ściany drżały, pęczniejąc skrywaną wiedzą o wielkiej mocy
James Saunders
,
Jennifer Walshe
,
Matthew Shlomowitz
Manifest „Nowa Dyscyplina” + odpowiedzi
Tomasz Misiak
Manifest: wzniosły krzyk sztuki życia sztuki
Agnieszka Kłos
,
Czarny Latawiec
Martynka
Maciej Smoczyński
Matmos: disco concrète
Agata Zemla
Rytualne Doznania. Musica Electronica Nova 2021
Piotr Tkacz
Metalowy klucz – wywiad z Łukaszem Szałankiewiczem
Antoni Michnik
Miary i formaty. Relacja z Control Room 4 w Gdańsku, 2.09-3.09.2022
Jan Topolski
,
Krzysztof Trzewiczek
Michał Górczyński – wywiad
Ewa Szczecińska
,
Jan Topolski
Michał Talma-Sutt – wywiad
Antoni Michnik
Między archeologią mediów oraz utopiami sztuki – w 50 rocznicę „9 Evenings: Theatre and Engineering”
Dominik Mokrzewski
,
Jan Topolski
,
Magda Wołczek
,
Sławek Wieczorek
Między komponowaniem krytycznym a surkonwencjonalizmem: dyskusja
Maciej Jabłoński
Między światłem a cieniem. O symfoniach Pera Nørgårda
Krzysztof Marciniak
Międzynarodowe Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, 29 lipca – 14 sierpnia 2016
Antoni Michnik
Miejsce między pożądaniem i doświadczeniem – o dźwięku w twórczości Carolee Schneemann
Maria Olbrychtowicz
Mikrotonowe odkrycia. Wrażenia z występu Phila Niblocka i Katherine Liberovskayi, 17.08.2023
Georg Friedrich Haas
Mikrotonowości
Redakcja
Miksy towarzyszące #40
Antoni Michnik
Minimalista, jakiego nam dziś potrzeba – pamięci Tony’ego Conrada (1940-2016)
Jan Topolski
Misja Knapika
Krzysztof Kwiatkowski
Mistrz dźwięku i ciszy. Luigi Nono | fragment książki Krzysztofa Kwiatkowskiego
Daniel Cichy
Młodzi gniewni
Marcin Witkowski
Mojaponia
Monika Pasiecznik: Rytuał superformuły. Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche
Karolina Dąbek
Morderstwo się nie odbyło – relacja z 62. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”
Jan Topolski
Mozaika, czyli fragmenty
Elias Brown
Beyond the Museum Analogy
Adriana Borowska
Tauron Musica Electronica Nova 2016
Szymon Atys
Musica Electronica Nova 2017
Ewa Chorościan
Musica Polonica Nova 2018
Krzysztof Stefański
Musica Polonica Nova pod szkiełkiem
Monika Pasiecznik
Muzyczna duchologia. Donaueschinger Musiktage 2019
Wojtek Krzyżanowski
Muzyczny wirus korony królów
Dorota Kozińska
Muzyka do nieistniejących filmów
Redakcja
Muzyka, dźwięk, protest – specjalne wydanie prasówki
Michał Libera
,
Michał Mendyk
Muzyka idealna. Patryk Zakrocki
Krzysztof Marciniak
Muzyka miasta
Krzysztof Pietraszewski
Muzyka nośnika
Anna Wójcikowska
Muzyka prywatna
Agata Pasińska
Muzyka słuchana przez szkiełko. Musica Electronica Nova 2023
Tomasz Biernacki
Muzyka w gabinecie luster – o twórczości Bernharda Langa
Beniamin Głuszek
Muzyka wzrokowych potencjałów wywołanych
Jan Topolski
Muzyka z księgi utajonych przestrzeni
Johannes Kreidler
, tłum. Monika Zamięcka
Muzyka z muzyki
Antoni Łazarkiewicz
Muzyka z podświadomości
Rolando Hernández Guzmán
, tłum. Maximiliano Bober
MY DEMATERIALIZUJEMY. Konceptualizm i praktyki kolektywne wokół dźwięku w latach 70. w Ameryce Łacińskiej
Iga Batog
Myślę o repertuarze i historii muzyki jako o rodzaju wspólnej, powszechnej podświadomości. Wywiad z Simonem Steenem-Andersenem
N
Jan Topolski
Na lonży dźwięku
Alicja Czyczel
Na pograniczach sztuk
Igor Torbicki
Na przekór stereotypom. Dni Muzyki Nowej 2023
Redakcja
Nabór
Dorota Kozińska
Nach Berlin i co dalej?
Karolina Jakubiak
Nagraj mi rewolucję. Rola kaset magnetofonowych w przygotowaniach do irańskiej rewolucji islamskiej
Dariusz Brzostek
Nagrane czyli wyparte? W stronę antropologii kasety magnetofonowej
Katarzyna Czeczot
Nastroić instrument, rozstroić nerwy. Szklana harmonika i narodziny nowoczesności
Adam Karol Drozdowski
Nauka wolności
Franck Mallet
,
Marc Texier
,
Marie-Cécile Mazzoni
Nie jestem kompozytorem – ostatni wywiad z Giacinto Scelsim
Michał Tomczak
,
Piotr Tkacz-Bielewicz
Nieporozumienia i drogi na skróty – recenzja i dyskusja wokół „Zrozumieć Muzykę” Rogera Scrutona
Paweł Frelik
Nieprzypadkowe spotkania muzyki z naturą, czyli rzecz nie o delfinkach
Piotr Tkacz
Nigdy cię tu nie było. Relacja z Norient Film Festival 2021
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
,
Karolina Rospondek
Nigdy więcej nie poszliśmy do lasu. O Fiasku Wojtka Blecharza, Małgorzaty Wdowik i kolektywu K.A.U.
Jan Topolski
,
Wioleta Żochowska
Wierzę we flow. Rozmowa z Niną Fukuoką
Łukasz Kozak
Noise’owcy nie mają ojczyzny, czyli o polskim noise
PKPD
Not So Different Trains: wystawa na dwa pociągi
Iwona Lindstedt
Notacja – reprezentacja – analiza
Filip Lech
Notatki na stulecie włoskiej kultury industrial
Agnieszka Zińczuk
Nowa codzienność. Wrażenia z Kursów Nowej Muzyki w Bydgoszczy, 28.07-6.08.
James Saunders
,
Jennifer Walshe
,
Matthew Shlomowitz
„Nowa Dyscyplina”, „bez mapowania”, „Podejście automatyczne”
Wioleta Żochowska
Nowa rzeczywistość, stare problemy
Marta Beszterda van Vliet
Nowa wrażliwość: wokół wątków genderowych w twórczości najmłodszego pokolenia kompozytorskiego
Radosław Sirko
Nowe geografie: CTM 2016
Filip Szałasek
Nowe priorytety. Relacja z 10. Dni Muzyki Nowej
Joanna Zabłocka
Nowe remedium. OSA 2017
O
Michał Mendyk
O duchu i materii w muzyce. Louis Andriessen w rozmowie z Michałem Mendykiem
Barbara Bogunia
,
Hanna Gawrońska
,
Jan Topolski
,
Paulina Celińska
,
Viola Łabanow
O dziecku nieinfantylnie – międzymiastowa debata edukatorów artystycznych
Barbara Bogunia
,
Hanna Gawrońska
,
Jan Topolski
,
Paulina Celińska
,
Viola Łabanow
O dziecku nieinfantylnie – międzymiastowa debata edukatorów artystycznych
Małgorzata Kęsicka
O e(ga)litarnej wspólnocie. Relacja z festiwalu Instalakcje 8.
Krzysztof Marciniak
„O” jeden nawias za daleko
Justyna Stasiowska
,
Tomasz Misiak
O lekturach w roku 2015 (vol. 1)
Daniel Muzyczuk
,
Olga Drenda
O lekturach w roku 2015 (vol. 2)
Agata Pyzik
,
Marcin Barski
O lekturach w roku 2015 (vol. 3)
Lucie Vágnerová
, tłum. Szymon Ozimek
O naturze gestów. Laetitia Sonami i Pamela Z
Jan Topolski
O nowe, lepsze słuchanie. Recenzja wystawy „Wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu”
Bradford Bailey
, tłum. Antoni Michnik
O „Soundtrack From The First Violin Film” Bruce’a Naumana
Małgorzata Heinrich
O wielu światach muzyki. Ostrava Days Music of Today Festival 2023 (I)
Małgorzata Heinrich
O wielu światach muzyki. Ostrava Days Music of Today Festival 2023 (II)
Michał Libera
O wirusach, energii i hipnagogii. Carl Michael von Hausswolff w rozmowie z Michałem Liberą
Adam Wiedemann
,
Agata Pyzik
,
Joanna Roszak
,
Tomasz Praszczałek
O związkach możliwych i niemożliwych. Część 2
Marta Tymińska
Obalanie granic. Audiowizualna relacja z Festiwalu Borderline 2019.
Wioleta Żochowska
Obojętność słuchających traktuję jako porażkę. Rafał Zapała w rozmowie z Wioletą Żochowską
Piotr Tkacz
Od Anderson do Walkera: dźwięki Nowych Horyzontów
Danielle Cohen-Levinas
Od głosu krzyku do głosu ciszy
Paweł Mościcki
Od strażnika sensu do narzędzia rozkoszy. Myśl francuska o głosie
Tomasz Biernacki
Od translacji do hiperciała
Krzysztof Stefański
Odkurzanie starych klawiszy
Maria Majewska
Ofelia – męskie fantazmaty kobiecości
Olga Drenda
Olga Drenda: Festiwal duchów. Hauntologia dziś
Luis Velasco Pufleau
One says Mexico: paisajes sonoros de México de Stefano Scodanibbio
Wojciech Barczyński
One, Two, Fuck You – Steve Albini ma w dupie, co o nim myślisz
Open Call: London Philharmonic Orchestra Young Composers 2018/2019
Opera 2.1. Eseje o operach współczesnych
Marta Michalska
Orkiestracje fonosfery, orkiestracje pamięci
Przemysław Psikuta
Ornette!
Maciej Stasiowski
Oskubać łabędzią pieśń z pierza. Przestrzenne słuchowiska Noela Scotta Engela (Walkera)
Wioleta Żochowska
Oswajanie czasu, szukanie przestrzeni. Radio Azja 2018
Oświadczenie i zaproszenie
Karol Nepelski
Oświadczenie
Redakcja Magazynu Glissando
Oświadczenie: w obronie Marcina Majchrowskiego
Oświadczenie redakcji „Glissanda” w sprawie „Ruchu Muzycznego”
Oświadczenie zespołu redakcji „Ruchu Muzycznego”
Eliza Orzechowska
Otoczona publiczność: Terrêtektorh
Redakcja
Otwieramy Ukraińskie Korytarze
Jan Topolski
Otwieranie czy wyważanie? Warszawska Jesień 2018 cz. II
Piotr Tkacz
Oval nie povala w Pawilonie
Jan Topolski
,
Joanna Kwapień
Owijam trudne tematy muzycznym tiulem. Rozmowa z Agatą Zemlą
P
Michał Libera
„P” jak PIERDOLENIE
Krzysztof Marciniak
,
Monika Żyła
„P” jak pokolenie
Maciej Smoczyński
Pan Sonic – laboratorium dźwięku
Krzysztof Kwiatkowski
„Partiels” Gérarda Griseya – manifest spektralizmu
Anna Gluc
„Passportless spy”: impuls festival 2019
Antoni Michnik
Pauzy, cisze i milczenia pomiędzy hitami – pamięci Marka Hollisa
Ewa Szczecińska
,
Jan Topolski
Paweł Hendrich – wywiad
Łukasz Iwasiński
Paweł Szamburski – wywiad
Piotr Tkacz
Pawilon otwarty
Ewa Trębacz
Pełna imersja: rzeczywistość czy utopia?
Ibrahim Khider
, tłum. Filip Lech, Jagoda Dolińska
Performatywność Muslimgauze
Joanna Zabłocka
Perkusja na tra(n)sie. Ars Independent, 25.06.2022
Aleksandra Dunin
Perspektywy czasu i przemijania – wywiad z Pawłem Mykietynem
Jurij Andruchowycz
Perwersja: rozdział 12
Piotr Tkacz
Pewnego rodzaju krzywa – Mark Fell na łączach z „Glissandem”
Maciej Smoczyński
Piękno przez brutalność: Der Blutharsch
Kalina Kibalska
Pierrot maluje babcię. KODY 2022
Redakcja
Pierwsza emisja głoś/nika
Martyna Miller
Pilot serialu – „Symbiotyczność Tworzenia” na Dniach Muzyki Nowej w Gdańsku
Dominik Mokrzewski
Pirus
Antoni Michnik
Pisanie prz_szłości(ą)
Slasia Wilczyńska
Plądrofonia pamięci – James Leyland Kirby
Zohar Eitan
Płomień i ręka. Chaya Czernowin komponuje
Justyna Anders-Morawska
Po co naukom o polityce perspektywa dźwiękocentryczna?
Katarzyna Jaroch
,
Piotr Michałowski
Po co prezydentowi Wrocławia partycypacja? Przypadek Rady Kultury Wrocław: POLEMIKI
Barbara Kinga Majewska
Po „Maulwerke” Dietera Schnebla
Natalia Glinka-Hebel
Po nitce do sedna. Wybrane Dni Muzyki Nowej 2022
Maciej Goliński
Po prostu grać. Wywiad z Pauliną Owczarek
Filip Lech
Pochwała piractwa, albo o potrzebie umiaru i dobrej zabawy
Michał Libera
Pocztówki z wakacji
Antoni Michnik
,
Kasia Lach
,
Klaudia Rachubińska
Podcast w kuchni #1: podcast o podcastach
Natalia Piotrkowicz
Podwójny portret i natura. Rozmowa z Polą Sutryk i Polą Salicką
Daniel Cichy
,
Ewa Schreiber
,
Jan Topolski
Pokolenie? Dyskusja
Polecamy: składanki „Podotykaj sobie dźwięk”
Natalia Skoczylas
Polityka jako sztuka – NSK, Laibach i totalitarna utopia artystyczna
Marta Konieczna
Pomiędzy, ponad, poza. Obiegi najmłodszej polskiej muzyki współczesnej
Jerzy Sergiusz Malanowicz
Posłowie do Unsound 2016
Gérard Grisey
Powiedziałeś spektralny?
Jan Topolski
Powtórne przyjście – o zmierzchu na polach
Antoni Michnik
Poza ekspozycję dźwięku
Bogumił Paszkiewicz
Poza mainstreamem. Młoda scena wrocławska.
Justyna Stasiowska
Recenzja #3: Poza marginesem sound studies
Piotr Tkacz-Bielewicz
Pożądana niekompletność. +/- 1000 fragmentów (dla) Ryoji Ikedy
Piotr Tkacz
Poznańska Wiosna Muzyczna 2016
Ewa Chorościan
Poznańska Wiosna Muzyczna 2017
Dominika Micał
Poznańska Wiosna w kilku fragmentach – relacja
Konrad Burzyński
,
Krzysztof Kwiatkowski
,
Tomasz Praszczałek
Późny Stockhausen: dyskusja
Karolina Karnacewicz
,
Piotr Tkacz
Praskie prądy
Maciej Guzy
„Tu była muzyka”. O dźwiękach na wystawie scenograficznej. Praskie Quadriennale 2023
Redakcja
Prasówka 01.02.2022
Redakcja
Prasówka 01.03.2022
Prasówka 01.04.2023
Redakcja
Prasówka 1.06.2020
Redakcja
Prasówka 01.07.2017
Redakcja
Prasówka 01.12.2020
Redakcja
Prasówka 02.03.2020
Redakcja
Prasówka 02.09.2017
Redakcja
Prasówka 03.10.2017
Redakcja
Prasówka 03.11.2021
Redakcja
Prasówka 03.12.2022
Prasówka 04.02.2023
Redakcja
Prasówka 04.05.2020
Redakcja
Prasówka 04.05.2021
Redakcja
Prasówka 04.11.2017
Redakcja
Prasówka 05.05.2017
Redakcja
Prasówka 6.04.2021
Redakcja
Prasówka 16.09.2022
Redakcja
Prasówka 06.10.2020
Redakcja
Prasówka 06.11.18
Prasówka 07.01.2023
Redakcja
Prasówka 07.06.2022
Redakcja
Prasówka 07.08.2017
Redakcja
Prasówka 07.08.2018
Redakcja
Prasówka: 07.10.18
Redakcja
Prasówka 07.10.2021
Redakcja
Prasówka 08.04.2017
Redakcja
Prasówka 08.04.2018
Prasówka 08.04.2019
Redakcja
Prasówka 08.07.2017
Redakcja
Prasówka 08.07.2019
Redakcja
Prasówka 8.09.2020
Redakcja
Prasówka 09.02.2021
Redakcja
Prasówka 09.03.2021
Redakcja
Prasówka 09.10.2017
Redakcja
Prasówka 1.06.2021
Redakcja
Prasówka 1.11.2022
Redakcja
Prasówka 10.05.2022
Redakcja
Prasówka 10.06.2017
Redakcja
Prasówka 10.06.2019
Redakcja
Prasówka 10.08.2021
Redakcja
Prasówka 10.08.2022
Redakcja
Prasówka 10.09.2017
Redakcja
Prasówka 11.02.2018
Redakcja
Prasówka 11.02.2019
Redakcja
Prasówka 11.03.2018
Redakcja
Prasówka 11.03.2019
Redakcja
Prasówka 11.07.2023
Redakcja
Prasówka 11.08.2020
Redakcja
Prasówka 11.12.2017
Redakcja
prasówka 12.01.2021
Redakcja
Prasówka 12.10.2022
Redakcja
Prasówka 12.11.2019
Redakcja
Prasówka 13.04.2022
Redakcja
Prasówka 13.05.2017
Redakcja
Prasówka 13.07.2021
Redakcja
Prasówka 13.11.2017
Redakcja
Prasówka 14.01.2018
Redakcja
Prasówka 14.01.19
Redakcja
Prasówka 14.05.2019
Redakcja
Prasówka 14.07.2018
Redakcja
Prasówka 14.07.2020
Redakcja
Prasówka 15.02.2022
Redakcja
Prasówka 15.03.2022
Redakcja
Prasówka 15.04.2017
Redakcja
Prasówka 15.06.2021
Redakcja
Prasówka 15.07.2017
Redakcja
Prasówka 15.10.2017
Prasówka 15.12.2021
Redakcja
Prasówka 16.03.2020
Redakcja
Prasówka 16.05.2023
Redakcja
Prasówka 16.09.2019
Redakcja
Prasówka 16.11.2022
Redakcja
Prasówka 17.02.2020
Redakcja
Prasówka 17.06.2017
Redakcja
Prasówka 17.09.2017
Redakcja
Prasówka 17.11.2020
Redakcja
Prasówka 17.11.2021
Redakcja
Prasówka 17.12.18
Redakcja
Prasówka 17.12.2019
Redakcja
Prasówka 18.01.2022
Redakcja
Prasówka 18.04.2023
Redakcja
Prasówka 18.05.2021
Redakcja
Prasówka 18.11.2017
Redakcja
Prasówka 19.05.2020
Redakcja
Prasówka 19.08.2019
Redakcja
Prasówka 2.09.2019
Redakcja
Prasówka 2.11.2020
Redakcja
Prasówka 20.01.2020
Redakcja
Prasówka 20.04.2020
Redakcja
Prasówka 20.04.2021
Redakcja
Prasówka 20.05.2017
Redakcja
Prasówka 20.06.2023
Redakcja
Prasówka 20.10.2020
Redakcja
Prasówka 20.10.2021
Redakcja
Prasówka 23.01.2023
Redakcja
Prasówka 21.02.2023
Redakcja
Prasówka 21.03.2023
Redakcja
Prasówka 22.04.2017
Redakcja
Prasówka 22.04.2018
Redakcja
Prasówka 22.07.2019
Redakcja
Prasówka 22.09.2020
Prasówka 23.02.2021
Redakcja
Prasówka 23.08.2022
Redakcja
Prasówka 23.09.2017
Redakcja
Prasówka 23.10.2017
Redakcja
Prasówka 24.02.2019
Redakcja
Prasówka 24.06.2019
Prasówka 24.06.2023
Redakcja
Prasówka 24.06.2017
Redakcja
Prasówka 24.08.2020
Redakcja
Prasówka 24.08.2021
Redakcja
Prasówka 25.02.2018
Redakcja
Prasówka 25.03.2018
Redakcja
Prasówka 26.01.2021
Redakcja
Prasówka 26.03.2019
Redakcja
Prasówka 26.04.2022
Redakcja
Prasówka 26.06.2018
Redakcja
Prasówka 26.07.2022
Redakcja
Prasówka 26.08.2017
Redakcja
Prasówka 27.05.2017
Redakcja
Prasówka 27.05.2019
Prasówka 27.05.2023
Redakcja
Prasówka 27.07.2020
Redakcja
Prasówka 27.07.2021
Prasówka 27.09.2022
Redakcja
Prasówka 27.11.2017
Redakcja
Prasówka 28.01.2018
Redakcja
Prasówka 28.01.2019
Redakcja
Prasówka 29.04.2019
Redakcja
Prasówka 29.04.2017
Prasówka 29.04.2023
Redakcja
Prasówka 29.06.2021
Redakcja
Prasówka 29.06.2022
Redakcja
Prasówka 29.07.2017
Redakcja
Prasówka 29.12.2020
Redakcja
Prasówka 3.02.2020
Redakcja
Prasówka 3.06.2017
Redakcja
Prasówka 3.12.18
Redakcja
Prasówka 30.03.2022
Redakcja
Prasówka 30.06.2020
Redakcja
Prasówka 30.09.2019
Redakcja
Prasówka 30.11.2019
Redakcja
Prasówka 30.11.2021
Redakcja
Prasówka 30.12.2022
Redakcja
Prasówka 31.03.2020
Redakcja
Prasówka 31.12.18
Redakcja
Prasówka: #39 Partycypacja
Redakcja
Prasówka 4.09.18
Redakcja
Prasówka 5.06.2018
Redakcja
Prasówka 05.08.2019
Redakcja
Prasówka 7.05.2018
Redakcja
Prasówka 7.09.2021
Redakcja
Prasówka 8.08.2023
Redakcja
Prasówka radiowa: wokół numeru #35
Michał Libera
Prawie nic
Agnieszka Grzybowska
,
Daniel Brożek
,
Dominika Micał
,
Jan Topolski
,
Marcin Trzęsiok
Prawykon 1/2014: Slejpnir Dobromiły Jaskot
Piotr Tkacz
Prawykon i inne czasy. X Neofonia
Magdalena Stochniol
Próbując zrozumieć porządek świata. Auksodrone 2019
Programy IMiT: „Dyrygent – rezydent” i „Krytyka muzyczna 2.0”
Krzysztof Marciniak
Projektowanie dźwiękowe ze społecznością
Promocja numeru #29 w Errant Sound w Berlinie – fotorelacja
Olga Drenda
Prorocy, outsiderzy i zbrodniarze. O fascynacjach muzyki noise
Francisco Lopez
Przeciwko scenie
Jan Topolski
Przegrupowanie awangardy (Donaueschinger Musiktage, październik 2006)
Maciej Wirmański
Przemijanie czy ponadczasowość? Relacja z Sanatorium Dźwięku 2022
Antoni Michnik
Przemilczenia, przepomnienia, przemoc – o dźwięku w twórczości Williama Kentridge’a
Antoni Michnik
Przenikanie przestrzeni. O Andrzeju Mitanie i projekcie „Ptaki”
Magdalena Pasternak
,
Wioleta Żochowska
Przepoczwarzenie awangardy – wywiad z Hubertem Zemlerem
Anna Gluc
Przestrzeń zamknięta w czworobok: Warszawska Jesień 2018 cz. I
Jan Topolski
Przestrzenie elektroniki. Między kinem dźwięku a randomizacją
Michał Sember
Przesyt niedosytu. 34. Musica Polonica Nova
Wojtek Blecharz
Przeżywanie wewnątrzkomórkowe
Katarzyna Jaroch
Po co prezydentowi Wrocławia partycypacja? Przypadek Rady Kultury Wrocław
Joanna Grotkowska
Przypadki Johna Cage’a
Q
Iga Batog
Żywy organizm dźwięku. Quaderno di strada w Katowicach (6.03.2021)
Authentically Plastic
,
Redakcja
Queer sounds / queer silence: muzyka jest tym, co ratuje nasze życie
R
Mariusz Gradowski
R. Murray Schafer – pan od przyrody?
Krzysztof Dziuba
Zombie flety i głos-monstrum. Radio Azja 2017
Krzysztof Marciniak
,
Monika Żyła
Glissandowe Radio w Kuchni – dołącz do nas!
Paulina Pikiewicz
Radiophrenia. Czy potrzebujemy manifestu współczesnej sztuki dźwiękowej?
Olga Neuwirth
, tłum. Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Refleksje o „Zagubionej autostradzie”, czyli czekając na Godota emocji i bliskości
Regulamin konkursu „Kim jest kompozytor?”
Wioleta Żochowska
Relacja z 49. Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie
Angelika Kaczorowska
Relacja z Fab_In – 8-9.10.2021
Patryk Wojciechowski
Przebudzenie z hibernacji. Ephemera 2021
Michał Libera
,
Piotr Tkacz
Relacja z festiwalu Faithful!
Paulina Zgliniecka-Hojda
Kwaśne czy dojrzałe? Relacja z Sacrum Profanum 2021
Piotr Mika
Res Publica, Res Privata. Musica Privata 2022
Daniel Brożek
,
Marta Konieczna
Resonating breath of air. Wrażenia z „Prometeusza” Luigiego Nona w Ostrawie, 30.06.2022
Wojtek Krzyżanowski
Retrofuturyzm. Poznańska Wiosna Muzyczna 2022
Tristan Murail
, tłum. Krzysztof Kwiatkowski
Rewolucja dźwięków złożonych
Oramics
, tłum. Joanna Zabłocka
Rey KM Domurat
Maria Olbrychtowicz
Rezonanse – wrażenia z instalacji dźwiękowych w przestrzeniach Cricoteki
Michał Libera
Rola miast w ewolucji akustycznej Homo sapiens według Ibrahima Iriki Cherkaoui al-Tabia
Sebastian Cichoń
Romans o Romanie
Jan Topolski
,
Marcelina Werner-Śliwowska
Między konkretem a chaosem. Rozmowa z Adamem Porębskim
Agata Pasińska
,
Jan Topolski
Komponować bez strachu. Rozmowa z Aleksandrą Kacą
Jan Topolski
,
Krzysztof Marciniak
Poszła fama, że rozstawiam wszystkich po kątach. Rozmowa z Anną Sową
Piotr Grella-Możejko
Przystąpić do czystych źródeł. Ostatnia rozmowa z Barbarą Buczkówną
Jan Topolski
,
Michał Mendyk
Chętnie zagram znów na Buchli. Rozmowa z Elżbietą Sikorą
Jan Topolski
,
Krzysztof Stefański
Rozcinanie i rozrywanie skóry. Rozmowa z Martą Śniady
Jan Topolski
,
Joanna Zabłocka
Pompowanie atmosfer. Rozmowa z Mateuszem Śmigasiewiczem
Jan Topolski
,
Magdalena Pasternak
Użyteczne statystyki, ograniczone środki. Rozmowa z Moniką Szpyrką
Jan Topolski
,
Mateusz Ciupka
To nie może być wszystko na poważnie. Rozmowa z Pawłem Malinowskim
Adriana Borowska
,
Jan Topolski
Trochę drag, trochę control freak. Rozmowa z Rafałem Ryterskim
Jan Topolski
,
Kamil Watkowski
Odbieram fale, na których nikt nie nadaje. Rozmowa z Ryszardem Lubienieckim
Monika Pasiecznik
Muzyka jest dla mnie medium komunikacji. Rozmowa z Yannisem Kyriakidesem
Jan Topolski
,
Wioleta Żochowska
Chodzę i sprawdzam jak kot. Rozmowa z Żanetą Rydzewską
Michał Tomczak
Różnorodność jako metoda. Ephemera 2022
Dorota Błaszczak
Rozszerzona rzeczywistość radiowa
Brandon LaBelle
, tłum. Jacek Plewicki
Rozwiązując język – Obietnica głosu od przestrzeni drgań do przestrzeni publicznej
Katarzyna Słoboda
Rozwibrowanie. Cielesność, dźwięk i głos w tańcu współczesnym
Kamila Kijowska
,
Krzysztof Marciniak
Rubryka latynoamerykańska #2: Hałas przed burzą
Kamila Kijowska
,
Krzysztof Marciniak
Rubryka latynoamerykańska #3: W czasie suszy
Kamila Kijowska
,
Krzysztof Marciniak
Rubryka latynoamerykańska #7: Bandurrie (czyli NIE STRZELAJ W SYLWESTRA!)
Krzysztof Marciniak
Rubryka latynoamerykańska #9: Cacerolazo
Michał Weicher
Rzeźbienie w dźwiękach – Graham Lambkin
S
Magdalena Pasternak
Sacrum Profanum 2018. Dialog. Otwartość. Autentyczność
Barbara Bogunia
Sacrum Profanum 2019. Nazwali to utopią: profanum bez sacrum?
Antoni Michnik
,
Izabela Duchnowska
,
Jan Topolski
,
Marcin Kostaszuk
,
Patryk Lichota
,
Stach Suchora
Samorządy i awangarda
Daniel Brożek
,
Jan Topolski
,
Katarzyna Królikowska
,
Małgorzata Kęsicka
,
Martyna Woch
,
Mateusz Sabela
Sanatorium Dźwięku – warsztaty z krytyki sound artu vol. 2
Wojtek Krzyżanowski
Sangha Audio Art. Relacja z odsłony 2021
Monika Pasiecznik
SARC to nie choroba: SARC, Belfast
Radosław Siedliński
Scelsi i Roerich: artyści wyżyn
Michał Tomczak
,
Urszula Świątek
Sceny różne ujęcia. Warszawska Jesień 2022 (2/3)
Aleksander Wnuk
Sciarrino i dwumetrowa blacha
Ryszard Lubieniecki
Ścieżki historyczności. O instrumentach dawnych w muzyce nowej
Adam Suprynowicz
,
Ewa Szczecińska
,
Iza Smelczyńska
,
Krzysztof Stefański
,
Wioleta Żochowska
„Série Rose”, czyli erotyczne konotacje w muzyce nowej
Piotr Tkacz
Sieci muzyki
Antoni Michnik
,
Jan Topolski
,
Joanna Kwapień
,
Joanna Zabłocka
,
Piotr Tkacz
,
Wioleta Żochowska
Sieciówka 11.05.2020
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
,
Justyna Anders-Morawska
,
Piotr Tkacz
Sieciówka 5.06.2020
Magdalena Szpak
Skąd przychodzi, kim jest i dokąd zmierza Heiner Goebbels
Antoni Michnik
,
Joanna Zabłocka
Słowik na Patelni
Joanna Kwapień
Słuchać całą sobą. SPOR Festival 2023
Magdalena Pasternak
Słuchając uważnie: Huddersfield Contemporary Music Festival 2017
Antoni Beksiak
Słyszę głosy
Michał Dębski
Słyszycie, to popatrzcie. Ad Libitum 2022
Maria Olbrychtowicz
Podróż przez abstrakcyjne krajobrazy dźwiękowe
Sebastian Smoliński
Smrodek dydaktyczny. „Soundwork” Wojtka Blecharza
Agnieszka Zińczuk
Sofa dla migrantów
Richard Johnson
, tłum. Wojciech Barczyński
Dźwiękowa Terapia Przesiedleńca
Antoni Michnik
Soniczny imperializm i tożsamości audialne – audiosfera „Andora”
Daniel Brożek
,
Joanna Zabłocka
Sound art w Polsce dzisiaj – mapa ośrodków
Dajuin Yao
, tłum. Agata Klichowska
Sound art w Chinach: rewolucje na minutę
Lubow Morozowa
Звуки Майдана
Lubow Morozowa
, tłum. Asia Meuś
Dźwięki Majdanu
cracovianca
,
Jan Rostworowski
,
Jan Topolski
,
Magdalena Pasternak
,
Mateusz Ciupka
,
Tomasz Gregorczyk
Sacrum Profanum 2018: warsztaty. Czy można mieć pretensje do ptaków?
Antoni Michnik
Spacer przez instalacje, marsz przez instytucje: o kilku pracach dźwiękowych w Galeriach i Muzeach Warszawy w marcu 2023
Monika Żyła
Spacerem po filharmonii berlińskiej
Hildegard Westerkamp
, tłum. Kamila Kijowska
Spacery dźwiękowe
Michał Mendyk
Spektralizm: bibliografia
Dorota Kozińska
Śpiew sanserifa
Małgorzata Heinrich
Spójność przeciwieństw. O muzyce Laure Boer
Piotr Tkacz-Bielewicz
Uszy – tońcie, oczy – wiście. Spontaneous Music Festival 2022
Antoni Michnik
Środowiskowe więzi. Idealistic Festival 2021
Jan Topolski
Stanisław Krupowicz – wywiad
Jan Topolski
Stanley Kubrick – filmowy dyrygent?
Krzysztof Stefański
Jesień w Styrii
Joanna Zabłocka
Strajkuj, profanum — obrządek przerwany. O Sacrum Profanum 2016
sultan hagavik
Po raz pierwszy szczerze ø sobbie
Agata Janikowska
,
Anna Piecuch
,
Jan Topolski
,
Justyna Rudnicka
,
Martyna Woch
,
Mateusz Sabela
,
Weronika Sobolewska
SURVIVAL – warsztaty z krytyki sound artu, vol. 1
Marta Konieczna
Nigdzie się nie wybieramy. Survival 2021
Jan Topolski
Suspens, proces, eliksir. Festiwal Prawykonań 2023
Oskar Tomala
Świadomość dźwięku. Rozmowa z Catherine Lamb
Piotr Tkacz
Świadomość środków. Wojciech Bąkowski – wywiad
Kalina Kibalska
Światło w coraz dłuższej ciemności. Muzyka Pokoju – Muzyka Wiary 2022
Sławomir Wieczorek
Święta cisza. Pejzaż dźwiękowy żałoby po śmierci Stalina
Sławomir Wieczorek
Święta cisza. Pejzaż dźwiękowy żałoby po śmierci Stalina
Michał Tomczak
Swoboda percepcji, swoboda interpetacji. Wrażenia z „For Philip Guston” Mortona Feldmana, 07.12.2022
Magda Wołczek
Symbole i liczby, czyli o muzyce Sofii Gubajduliny
Weronika Bielecka
Syntezy różnorodności. Genre Roulette (07.12.2023, Warszawa)
Dorota Kozińska
System Failure, No Recovery
Wioleta Żochowska
Szczerze o pieniądzach. Jak się utrzymać z pisania muzyki?
agnieszka czyżewska jacquemet
Szepty, krzyki i pomruki czyli co piszczy w polskim audiodokumencie. Odpowiedź na tekst Pauliny Pikiewicz – głos w dyskusji
Anna Friz
, tłum. Jan Topolski
Sztuka na wolnych falach: radio art w Kanadzie
Joanna Kwapień
Sztuka słuchania – notatki z książek Marcina Dymitera
Michał Tomczak
,
Urszula Świątek
Szukając połączeń. Warszawska Jesień 2022 (1/3)
Antoni Michnik
Szum skrzydeł Afryki. Zamrock w trzynastu albumach
Bartosz Wójciak
Szwajcaria – rock i elektronika 1969-1990
Adam Wiedemann
Szwajcarzy
T
Ryszard Gawroński
„Tak bardzo jak je kocham, tak samo ich nie rozumiem” – wywiad z Wacławem Zimplem
Agata Pasińska
Tam, gdzie tradycja przeplata się z nowym – relacja z XII Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY
Olga Drenda
, tłum. Wojciech Barczyński
Tańcząc w zepsutej windzie – wywiad z Denisem Kolokolem i Tomkiem Chołoniewskim
Taneczne konsternacje – Gathaspar i jego muzyka
Tomasz Misiak
Tape and quality. Attempt to derail the problem
Tatuaż muzyczny
Filip Szałasek
Tatuaż muzyczny
Piotr Tkacz-Bielewicz
Teatr dźwiękowy. Przechadzka szlakiem performatywnym
Filip Felicki
Ten-typ-tak-ma (Monotype Rec.)
Jan Topolski
,
Wioleta Żochowska
Betoniarki są tak ekstra, że można zgłupieć! Rozmowa z Teoniki Rożynek
Krzysztof Kwiatkowski
The master of sound and silence. Luigi Nono | book excerpt
Marta Beszterda
The second sound. O płci i muzyce – rozmowa z Julią Eckhardt.
Marta Beszterda
The second sound. On gender and music – conversation with Julia Eckhardt.
Dan Warburton
, tłum. Marta Czeszejko-Sochacka, Anna Pęcherzewska
Theoretical Girls
Piotr Tkacz-Bielewicz
There is no such thing as talent. Interview with Bogdan Raczynski
Marta Beszterda
Three Building Blocks, Two Missed Opportunities, and One Recommendation. A Review of the 62nd International Festival of Contemporary Music “Warsaw Autumn”
Łukasz Kiczko
Kilenc null pont harom
Tlenek tytanek – miks towarzyszący #38
Katarzyna Jaroch
„To brzmi jak lot nad wulkanem!” – Rozmowa z Beniovską
Maximiliano Bober
, tłum. Maximiliano Bober
To, co jest konieczne do zachowania. Rozmowa z Rolando Hernándezem Guzmánem
Michał Mendyk
Tomasz Gwinciński – wywiad
Olga Drenda
Tańcząc w zepsutej windzie – wywiad z Denisem Kolokolem i Tomkiem Chołoniewskim
Antje Vowinckel
,
Elżbieta Sikora
,
Marcus Gammel
,
Tomasz Misiak
Top wszech czasów: słuchowiska i radiowe varia wybrane dla czytelników „Glissanda“ przez ekspertów z 11 krajów i 3 kontynentów (vol. 1)
Alessandro Bosetti
,
Bernarde Clarke
,
Michal Rataj
,
Sabine Breitsameter
Top wszech czasów: słuchowiska i radiowe varia wybrane dla czytelników „Glissanda“ przez ekspertów z 11 krajów i 3 kontynentów (vol. 2)
Arturas Bumšteinas
,
Chantal Dumas
,
Dinah Bird
,
Gregory Whitehead
,
Jon Rose
Top wszech czasów: słuchowiska i radiowe varia wybrane dla czytelników „Glissanda“ przez ekspertów z 11 krajów i 3 kontynentów (vol. 3)
Monika Żyła
, tłum. Agata Klichowska
Towards a New, Better Festival
Karolina Rospondek
Trans_historic sisterhood
Karolina Dąbek
Trans jesieni – zmierzch awangardy. Warszawska Jesień 2017 (2/3)
Jan Koczyk
Transmisje więzi i zestrajanie osobliwości. Radio Azja 2019
Antoni Michnik
Trochę „avant”, trochę „pop” – intro numeru #44
Łukasz Grabuś
Trond Reinholdtsen – człowiek-op(e)ra
Paweł Szroniak
Trud myślenia o przestrzeni negatywnej – rozmowa z Michaelem Pisaro
Bolesław Błaszczyk
,
Daniel Muzyczuk
,
Monika Pasiecznik
Trzy wspomnienia o Schaefferze
Jagoda Olczyk
Tu odczuwamy siebie wyraźnie. Relacja z 20. Unsound Festivalu
Polina Bielajewa
Twórczość Galiny Ustwolskiej w kontekście fenomenu prawosławnej jurodiwości
Paweł Klimczak
Twórczość radykalnie inkluzywna – polski hyperpop bez granic
U
Maximiliano Bober
Una Historia tejida con sonidos – conversación con Angélica Castelló
Adam Skrzypkowski
Unsound Festival 2019
Joanna Kwapień
Na streamingu by się nie wydarzyło. Relacja z Unsound Festival 2021
Marta Konieczna
SI roni łzę. Wrażenia z Unsound 2023
Wojciech Kucharczyk
untilted (kopyrajt is not orajt?)
Adriana Borowska
Usłyszcie ich krzyk, czyli o hałasie wokół inwazji na Czechosłowację w 1968 roku
Paweł Szroniak
Ustalanie pojęć
Marta Konieczna
Uważajcie, można zlecieć. Relacja z festiwalu Musica Privata – Edizione Festiva
V
Rafał Iwański
V Wrocław Industrial Festival (Wrocław, listopad 2006)
Sławomir Wieczorek
Vancouver w Budapeszcie
Piotr Tkacz
Vindicatrix – dysfunkcyjne nastroje
Małgorzata Kęsicka
Vintage-festiwal. Dni Muzyki Nowej 2018
W
Piotr Tkacz-Bielewicz
W awangardzie, ale wobec czego? Wrażenia z Avant Art w Poznaniu, 25-28.09.2023
Mariusz Gradowski
W cztery oczy – The Residents
Magdalena Nowicka-Ciecierska
W dawnym i nowym stylu – 47. Poznańska Wiosna Muzyczna
Maximiliano Bober
W jak Wspólnota
Adam Suprynowicz
W labiryncie. Relacja z 8. Festiwalu Prawykonań
Pedro Oliveira
, tłum. Marta Urbanowicz
W lusterku wstecznym ucha. Dekolonizacja spekulatywnego designu przez „sonic fiction”
Karolina Dobiaszewska
,
Marcin Dobiaszewski
W Maerzu jak w garncu. Relacja z MaerzMusik
Redakcja
W odmętach Internetu – redakcyjne znaleziska
René Libert
W okowach nijakości – 48. Poznańska Wiosna Muzyczna
Karolina Cieślik-Jakubiak
W poszukiwaniu kosmicznego smutku. Fozie Majd i etnomuzykologia w Iranie
Andrzej Chłopecki
W poszukiwaniu utraconego ładu. Pokolenie Stalowej Woli
Monika Żyła
W stronę nowego, lepszego festiwalu
Krzysztof Marciniak
W uchu cyklonu – czyli afera audialna
Ewa Grochowska
W zasięgu głosu: pieśni, obrzęd, wspólnota
Filip Lech
Waltera Smetaka sny na jawie
Achille Mbembe
, tłum. Ewa Klekot
Wariacje na temat piękna w kongijskim świecie dźwięków
Angelika Tracz
Warszawa czerwcem odurzona. Ephemera 2024
Tomasz Biernacki
Warszawska Jesień 2014 (3/5)
Jan Topolski
Warszawska Jesień 2014 (4/5)
Krzysztof Marciniak
Warszawska Jesień 2014 (5/5)
Monika Pasiecznik
Warszawska Jesień 2014 (2/5)
Krzysztof Kwiatkowski
Warszawska Jesień 2014 (1/5)
Jan Topolski
Warszawska Jesień 2015: LA MONTE YOUNG, TOEPLITZ, PRINS, STRZELEC, KREIDLER
Dominika Micał
Warszawska Jesień 2016: Co poza operą?
Marcin Bogucki
Warszawska Jesień 2016: Opera współczesna, czyli poradnik eskapizmu (dla opornych)
Jan Topolski
,
Wioleta Żochowska
Warszawska Jesień 2020: polskie premiery
Iga Batog
Zróbmy (sobie) hałas. Warszawska Jesień 2024.
Warsztaty kompozytorskie COMPOSER COLLIDER
Redakcja
Warsztaty z krytyki sound artu
Redakcja
Warsztaty z krytyki sound artu
Marta Dziewanowska-Pachowska
,
Urszula Świątek
Warsztaty ze słuchania. Warszawska Jesień 2023
Sebastian Berweck
, tłum. Małgorzata Cnota
Wczoraj działało… O (ponownych) wykonaniach muzyki elektroakustycznej
Andżelika Kaczorowska
We got the presence, but where is the essence?* – Unsound Cracow 2018 essay
Oramics
We Will Fail
Katarzyna Trzeciak
Wehikuł jaźni. Warszawska Jesień 2017 (1/3)
Celeste Pepitone-Nahas
When the Hammer Hits the String: “Quiet Music” As Performed by American Pianist Ashlee Mack
Antye Greie-Ripatti
, tłum. Dorota Żurek
Gdy słuchasz, „ono” też słucha
Piotr Tkacz
Więcej światła – relacja z festiwalu Berlin Atonal 2015
Szymon Maliszewski
Wiolonczelowe beaujolais nouveau
Krzysztof Stefański
Wiosna poznańska, czyli jaka?
Przemysława Jackowicz-Korczyńska
Wirtualne oblicza sztuki. Relacja z Sacrum Profanum 2020
Daniel Brożek
Wirtuozeria słuchania. Twórczość Éliane Radigue w kontekście historii sztuki dźwięku
Tomasz Biernacki
Warszawska Jesień 2015: LUCIER, NIBLOCK, ABRAHAMSEN, FERNEYHOUGH, CENDO, SZMYTKA, STEEN-ANDERSEN
Jan Topolski
Bunkry, ściany, zasłony. Teatralna jesień
Karolina Dąbek
Samotność w tłumie. Warszawska Jesień 2021
Marta Januszkiewicz
#wklasyceteż: Lepiej zgłosić sprawę, stracić mniej niż więcej
Nina Fukuoka
#wklasyceteż: Przerwać milczenie
Karolina Kolinek-Siechowicz ("Ruch Muzyczny") i Aleksander Przybylski
#wklasyceteż: Sotto voce
Karolina Kolinek-Siechowicz ("Ruch Muzyczny") i Aleksander Przybylski
#wklasyceteż: Sotto voce: SPROSTOWANIE
Ewa Szczecińska
Wojtek Blecharz – wywiad
Krzysztof Marciniak
Wokół wrocławskiej wizyty Barry’ego Truaxa
Maryanne Amacher
, tłum. Justyna Stasiowska
Wskazówki do pracy z wielkimi falami powstałymi w wyniku przewodnictwa dźwięku przez strukturę architektoniczną
Antoni Michnik
Współczesne nurty sound studies – wprowadzenie. Prezentacja z Audioriver Lab 2018
Oprac. Kasia Lach i Antoni Michnik
Wspomnienia avant-popowe
Katarzyna Królikowska
Poruszając się wstecz #1. Nie mieć oczekiwań: Dym Records
Joanna Kwapień
#42 Generacja. Wstępniak
Jan Topolski
Wstępniak
Szymon Atys
Wszystko jest teatrem. Sacrum Profanum 2017
Piotr Tkacz
Wszystko rozpada się, because of course. Relacja z CTM Festival 2020
Jan Topolski
,
Tomasz Gregorczyk
Warsztaty z krytyki: improwizacja kontrolowana (15-16 września 2018)
Izabela Smelczyńska
,
Krzysztof Marciniak
Wystarczy pojechać do Warszawy, aby uzmysłowić sobie, że Wrocław brzmi inaczej.
Weronika Lewandowska
Musi być głośno i musi świecić. Ewa Justka – wywiad
Jan Topolski
Wywiad: Paweł Mykietyn
Michał Mendyk
,
Przemysław Psikuta
Wojciech Waglewski – wywiad
Ryszard Gawroński
Naprawdę są wyczulone na prawdę. Wywiad z Patrykiem Zakrockim
Monika Winnicka
Wyzwolić kobiecą energię w jazzie. Rozmowa z Anną Rybacką
Y
Antoni Michnik
„Your Eyes Can Deceive You”: „Gwiezdne Wojny” i muzyka eksperymentalna
Z
Konrad Jeliński
Z nadzieją nasłuchując echa. Dennis van der Veur – wywiad o Adamie Falkiewiczu
Szymon Maliszewski
Z niepamiętnika neomodernistycznego postmodernisty. Brand New Music 2014
Krzysztof Stefański („Ruch Muzyczny")
Zabawa w odwracanie wektorów
Martyna Woch
zaDYMa – relacja z DYM Festival
Jan Topolski
ZameKanaŁasztownia, czyli Musica Genera 2005
Barbara Kinga Majewska
Zapach ciała i instrumentu
Piotr Tkacz
,
Yasuhiro Morinaga 森永泰弘
Zapomniane królestwo – wywiad z Yasuhiro Morinagą (Field Recordings Concrete)
W przygotowaniu Glissanda #23 i #24
Redakcja
Zbiór wrażeniówek – jesień 2021
Grzegorz Dąbrowski
Zbliżenie na Irlandię
Andrzej Nowak
Zespół Muzyki Spontanicznej. Dzieło życia Johna Stevensa
Maximiliano Bober
Ziemia ma pamięć, ciało też – rozmowa z Concepción Huertą
Sam Davies
Złe, ale w dobrym sensie. Hip-hop a «Notatki o Kampie» Susan Sontag
Antoni Michnik
Znaki w chaosie – OSA 2020
Jan Topolski
Zniesienie granic. Sanatorium Dźwięku 2016 w Sokołowsku
Krzysztof Marciniak
Zniesienie obostrzeń. O live streamach 63. Warszawskiej Jesieni, 18-26 września 2020.
Oramics
Zosia Hołubowska
Michał Mendyk
Zstępniak
Andrzej Frelek
Zwierzę muzykalne we „from here to ear” Céleste Boursier-Mougenota – narzędzie czy artysta?
Ewa Szczecińska
,
Jan Topolski
Debata wokół drugiej odsłony „Projektu P” – Zwycięstwo nad słońcem | Solarize
Krzysztof Kwiatkowski
Zwycięstwo Prometeusza
_
1
2
3
4
8
9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
y
z